تربیت خبرنگاران در حوزه‌های تخصصی ضروری است
کد خبر: 4160978
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰

تربیت خبرنگاران در حوزه‌های تخصصی ضروری است

استاندار کرمان خبرنگاری را شغلی شریف و اثرگذار خواند و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و تربیت خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و... باید انجام شود.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان شامگاه، ۱۶ مردادماه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، خبرنگاری را شغلی شریف و اثرگذار خواند و گفت: خبرنگاران وظیفه روشنگری و آگاهی بخشی را برعهده دارند که کار مقدس و ارزشمند و البته کار بسیار سخت و مهمی است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با روایت اول سبب جهت دادن به ذهن‌ها می‌شوند، اظهار کرد: روایت اول بسیار مهم است و نباید با کاستی‌ها همراه باشد لذا خبرنگاران باید از کارهای سطحی بپرهیزند تا مخاطبان از کارهای عمقی بهره ببرند.

فداکار با تأکید بر برگزاری کلاس‌های آموزشی و تربیت خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و...، افزود: خبرنگاران به ذهن مردم جهت می‌دهند و مسئولان را وادار به پاسخگویی می‌کنند.

وی ادامه داد: حق‌جویی، رعایت انصاف در خبر، خلاقیت در خبررسانی، دقت در چینش اخبار، پرهیز از بزرگنمایی، امانتداری در نقل قول‌ها، دقت در نقل اعداد و ارقام، دقت در صحت خبر و دشمن‌شناسی از الزامات کار خبرنگار است.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش به مطالبات اصحاب رسانه پرداخت و گفت: راه‌اندازی موزه مطبوعات کرمان کار بسیار ارزشمندی است و سبب ایجاد یک هویت می‌شود لذا این کار را پیگیری می‌کنیم تا پاتوقی برای خبرنگاران باشد. همچنین پاسخ‌گویی مدیران به اصحاب رسانه و بیمه خبرنگاران از ضروریات است که حتماً پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha