جایگاه شغل خبرنگاری در هر مقطعی از تاریخ مهم بوده است
کد خبر: 4160976
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

جایگاه شغل خبرنگاری در هر مقطعی از تاریخ مهم بوده است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه خبرنگاری در مفهوم امروزی آن، در روحیه و رویه الزاماتی دارد، گفت: شجاعت، مصلحت اندیشی، امانتداری، خطرپذیری و... از الزامات کار خبر است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، شامگاه، ۱۶ مردادماه و در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، با بیان اینکه خبرنگاران مجاهدان وظیفه‌شناسی هستند که در حوزه‌ای سخت انجام وظیفه می‌کنند، گفت: از نگاه دینی نقل خبر به‌ویژه از معصوم جایگاه ویژه و حساسیت بالایی دارد و چند علم متوجه این کار است.

وی با بیان اینکه خبرنگاری در مفهوم امروزی آن، در روحیه و رویه الزاماتی دارد، اظهار کرد: خبرنگار باید جستجوگر و حقیقت‌یاب باشد. امانتداری یک فضیلت اخلاقی است و خبرنگار نیز باید امانت‌دار و همچنین مصلحت‌اندیش باشد زیرا بعضی از اخبار به‌ویژه خبرهایی که دشمن از آنها سوءاستفاده می‌کند بنا بر مصلحت نباید نقل شوند.

امام جمعه کرمان شجاعت در نقل اخبار را از الزامات خبرنگاری برشمرد و افزود: خبرنگار خطرپذیر است تا آنجا که ممکن است جان خود را در راه کسب خبر فدا کند که نمونه آن کسانی هستند که در این راه به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان گفت: خبرنگار باید درایت، ذوق، سلیقه و ابتکار عمل در نقل اخبار داشته باشد تا خبرها به بهترین وجه ممکن منعکس شوند. تمام این الزامات جایگاه شغل خبرنگاری را ارتقا داده و نشان می‌دهد این شغل در هر مقطعی از تاریخ مهم بوده و هست.

انتهای پیام
captcha