آیین گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4160973
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان برگزار شد

آیین گرامیداشت روز خبرنگار، با حضور جمعی مسئولان و اصحاب رسانه کرمان شامگاه، ۱۶ مردادماه در باغ فتح‌آباد کرمان برگزار شد.

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، آیین گرامیداشت روز خبرنگار، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی مسئولان و اصحاب رسانه کرمان شامگاه، ۱۶ مردادماه در باغ فتح‌آباد کرمان برگزار شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم تقارن روز خبرنگار با ایام محرم را فرصتی برای الگوبرداری از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در بیان حقایق دانست و گفت: خبرنگاران در عرصه خطیر خبرنگاری دو وظیفه مهم برعهده دارند.

وی با بیان اینکه نخستین وظیفه خبرنگاران آگاهی‌بخشی است، اظهار کرد: اگر خبرنگاران بخواهند وظیفه خود را به درستی انجام دهند باید ابتدا آگاهی خود را بالا ببرند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند خبرنگاران باید نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و... دارای معرفت، روشن‌بینی، قدرت تشخیص و روشنگری بیشتری نسبت به دیگران باشند.

روحی، امیدبخشی را رسالت دوم خبرنگاران دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی دو نعمت بزرگ داریم که نخستین آن مردم هستند و دومین نعمت نیز اصل نظام، حکومت، ولایت‌فقیه و رهبری است و نباید این دو نعمت را فراموش کرد و باید با تکرار آن در رسانه‌ها و مطبوعات سبب افزون شدن این نعمت‌ها شد.

محمدرضا نژادحیدری، مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعویق در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات، گفت: برای حل مشکلات جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای استان برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha