جامعه‌الزهرا در آستانه محرم سیاه‌پوش شد
کد خبر: 4155473
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

جامعه‌الزهرا در آستانه محرم سیاه‌پوش شد

آیین سیاه‌پوشی برای ورود به ماه محرم با حضور مدیر محترم جامعةالزهرا(س) و جمعی از اساتید و کارمندان به صورت نمادین در جوار مزار شهدای گمنام این موسسه علمی حوزوی برگزار شد.

جامعه‌الزهرا به مناسبت محرم، سیاه‌پوش شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جامعه الزهرا(س)، آیین سیاه‌پوشی به مناسبت ورود به ماه محرم با حضور سیده زهره برقعی؛ مدیر جامعةالزهرا(س) و جمعی از اساتید و کارمندان در جوار مزار شهدای گمنام این موسسه علمی حوزوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، خانم احسانی به اجرای دکلمه‌ای در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی؛ مداح اهل بیت(ع) در این مراسم به بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: امسال رهبر معظم انقلاب تقریبا در تمام سخنرانی‌های خود توصیه کردند که خاطرات شهدا را بخوانید.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه شعار امسال «در زیر خیمه‌اش، همه یک خانواده‌ایم» است، گفت: شهدا رفتند یک قطعه از پازل را پر کردند تا باقی پازل را ما پر کنیم.

وی افزود: حرکت به سمت نور، همان حرکت به سمت امام است، یعنی خود را به زیر خیمه امام برسانیم که اگر کسی زیر جبهه حق نباشد، قطعا در جبهه باطل است.

در ادامه گروهی از کودکان مهد کودک شکوفه‌های بهار در برنامه حضور یافتند و یکی از کودکان به مرثیه‌سرایی پرداخت. در این مراسم، پرچم گنبد حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در میان جمع گردانده شد.

در پایان مراسم، پرچم‌های عزاداری در آستانه ایام محرم الحرام بر دیوارهای مزار شهدای گمنام نصب شدند.

مراسم سیاه‌پوشان جامعة الزهرا از امروز آغاز شده و تا هفته آینده، بخش‌های مختلف جامعة الزهرا سیاه‌پوش می‌شود.

انتهای پیام
captcha