حذف واژه «قدس» از لوگوی نیروهای واکنش سریع سودان
کد خبر: 4136562
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

حذف واژه «قدس» از لوگوی نیروهای واکنش سریع سودان

اقدام نیروهای موسوم به واکنش سریع سودان به حذف واژه «قدس» از لوگوی خود، واکنش‌های مختلفی را در شبکه‌ اجتماعی توییتر درپی داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل وبگاه عربی 21، نیروهای موسوم به واکنش سریع در سودان که فرماندهی آن‌ها برعهده محمد دقلو (حمیدتی) است، اقدام به حذف واژه «قدس» از لوگوی خود کردند، اقدامی که درچند روز گذشته واکنش‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

درحالی که پیشتر کلمه قدس در زیر لوگوی رسمی نیروهای واکنش سریع دیده می‌شد، اما از شانزدهم ماه جاری این کلمه از تصاویری که لوگوی این نیروی نظامی و یکی از طرفین درگیری‌های اخیر سودان منتشر می‌شود، حذف شده است.

صفحه این نیرو در توییتر، از ۱۸ آوریل بدون ارائه توضیحاتی در مورد این تغییر، کلمه قدس را از لوگوی خود حذف کرده و این تغییر ناگهانی واکنش‌ها و ابهاماتی را در میان بسیاری از فعالان فضای مجازی به وجود آورده است.

یک کاربر توییتر به نام Maher Chawich در این خصوص نوشت: اگرچه واژه «قدس» در لوگوی نیروهای واکنش سریع، مخفف نام این نیرو بوده و ربطی به شهر قدس اشغالی ندارد، اما تمام رفتارهای مقامات عرب مؤید این است که رمز باقی ماندن آن‌ها در قدرت، اسرائیل است.

کاربر دیگری به نام jaffar albashair نوشت: چرا کلمه قدس را از لوگوی خود حذف کردید؟ آیا این نوعی همراهی با اسرائیل است یا اینکه شما اصلاً قدس را به رسمیت نمی‌شناسید؟ امیدوارم به این سؤال من پاسخ دهید.

Abubaker Elamin نام کاربر دیگری است که در خصوص نوشته است: نیروهای شورشی واکنش سریع قبل از اینکه رهبران آن دیروز از رژیم صهیونیستی کمک بگیرند، کلمه قدس را از شعار حذف کردند.

محمد التجانی (ابو عزام)، از دیگر کاربرانی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: پیام‌های زیادی در مورد حذف کلمه قدس دریافت کردم. ظاهراً توافق شده است که اسرائیل برای میانجی‌گری بین نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان مداخله کند زیرا نیروهای واکنش در وضعیت بدی قرار دارند و در درگیری‌هایی که به یک جنگ خیابانی تبدیل شده است، هیچ دستاوردی نداشته‌اند اما اسرائیل شرط کرده است که واژه قدس از لوگوی این نیروها حذف شود.

محمد الخطیب یکی دیگر از کاربران توییتر است که در این خصوص نوشته است: نمایش تمام شد. شبه نظامیان واکنش سریع سودان، لوگوی خود را بدون واژه قدس به کار می‌برند. درحالی که این واژه بخش اصلی این لوگو بود.

حذف واژه قدس از لوگوی نیروهای واکنش سریع همزمان با اقدام مشاور فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان صورت می‌‌گیرد که بمباران نیروهای خود توسط ارتش سودان را با آنچه که اسرائیل از سوی گروه‌های تروریستی (منظور گروه های مقاومت فلسطینی است) متحمل می‌شود، تشبیه کرده بود.

یوسف عزت در تماسی با کانال عبری کان گفت: ما به آن‌ها می گوییم آنچه را که ما در معرض آن قرار داریم، اسرائیل هزاران بار از سوی گروه‌های تروریستی مانند حماس و دیگر گروه‌ها با آن مواجه شده است و شهروندان اسرائیلی آن‌ها را به خوبی می‌شناسند.

وی ادامه داد: ما به مردم اسرائیل می‌گوییم آنچه در معرض آن هستیم، تهاجمی است که ارتش و یک گروه اسلام‌گرا علیه ما انجام می‌دهد.

یوسف عزت در عین حال بر لزوم محاکمه عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان، به دلیل توطئه او با جنبش اسلامی با هدف ضربه زدن به غیر نظامیان تأکید کرده و گفت: عبدالفتاح البرهان جنایتکار است و تصمیم برای توقف جنگ در دست او نیست، بلکه در دست جنبش اسلامی است.

انتهای پیام
captcha