آغاز مرحله کشوری نهمین مسابقات قرآن قوه قضائیه
کد خبر: 4127629
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

آغاز مرحله کشوری نهمین مسابقات قرآن قوه قضائیه

مسئول امور قرآن و عترت قوه قضائیه با بیان اینکه مرحله استانی و ستادی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه به پایان رسید، از آغاز مرحله کشوری این مسابقات با حضور 800 متسابق طی روزهای آینده خبر داد.

مصطفی عطار، مسئول امور قرآن و عترت قوه قضائیه در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه مرحله استانی و ستادی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه به پایان رسید و از برگزیدگان این مرحله نیز تجلیل شد، گفت: به زودی دستورالعمل مرحله مقدماتی کشوری نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه ابلاغ خواهد شد. در این مرحله نفرات برتر استانی به مراکز استان‌ها مراجعه کرده و اقدام به ضبط اثر و ارسال آن جهت شرکت در مرحله کشوری می‌کنند.

وی افزود: متسابقان بعد از ارسال آثار خود به مراکز قرآن و عترت قوه قضائیه، فیلم‌ها توسط گروه‌های داوری در بخش آقایان و بانوان در همه رشته‌ها به داوری گذاشته خواهد شد. بعد از داوری از هر رشته ۱۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند. برآورد ما از حضور متسابقان در این مرحله چیزی بالغ بر ۸۰۰ نفر خواهد بود.

مسئول امور قرآن و عترت قوه قضائیه با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی کشوری نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه تا چند روز دیگر آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان سال آینده ادامه دارد گفت: قرعه‌های مسابقات نیز توسط مرکز قرآن وعترت قوه قضائیه انتخاب و برای متسابقان ارسال و بعد از آن فینال مسابقات کشوری برگزار خواهد شد.

عطار اظهار کرد: تمامی مسابقات قرآن و عترت ما ویژه کودکان، نوجوانان، بانوان و آقایان و در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود که شامل همسران، فرزندان و کارکنان قوه قضائیه است.

وی تصریح کرد: این مسابقات در بخش شفاهی شامل رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، ترتیل قرآن و اذان ویژه آقایان و در بخش حفظ از یک جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن است. همچنین تفسیر بزرگسالان و فرزندان، حفظ موضوعی بزرگسالان و فرزندان، ترجمه قرآن کریم بزرگسالان و فرزندان، نهج‌البلاغه مدیران، قضات و کارمندان و صحیفه سجادیه را داریم.

مسئول امور قرآن و عترت قوه قضائیه ادامه داد: همچنین درک موضوعی و درک مفاهیم در رده زیر ۱۶ سال و بزرگسال در مرحله کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha