ثبت‌نام نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت قوه قضائیه تمدید شد + لینک منابع
کد خبر: 4108492
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

ثبت‌نام نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت قوه قضائیه تمدید شد + لینک منابع

مسئول امور قرآن و عترت قوه قضائیه با اشاره به جزئیات برگزاری نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه از تمدید ثبت‌نام این مسابقات و اضافه شدن چند رشته جدید در این دوره خبر داد.

مصطفی عطار، مسئول امور قرآن و عترت قوه قضائیه در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص برگزاری نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه گفت: در حال حاضر مرحله استانی و ستادی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه در حال برگزاری است. این دوره از مسابقات قرآن و عترت با تغییراتی همراه بوده که با هدف انس بیشتر کارکنان و خانواده‌های آنان با قرآن صورت گرفته است.

وی با اشاره به جزئیات نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در قوه قضائیه هم گفت: شروع ثبت‌نام این مسابقات از ۱۵ آذرماه بود و تا پایان آذرماه مهلت ثبت‌نام داده شده بود، اما با توجه به درخواست‌های متعدد، ثبت‌نام تا ۱۷ دی ماه سال جاری تمدید شده است.

مسئول امور قرآن و عترت قوه قضائیه با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات، مطابق دستورالعمل تشریحی برای شرکت‌کنندگان رشته‌های کتبی به شرط اخذ حدنصاب نمره لازم، ساعت آموزشی لحاظ خواهد شد، اظهار کرد: تمام مسابقات قرآن و عترت ما ویژه کودکان، نوجوانان، بانوان و آقایان و در ۲ مقطع سنی زیر ۱۶ و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود که شامل همسران، فرزندان و کارکنان قوه قضائیه است.

عطار تصریح کرد: مسابقات قرآن ما در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. در بخش شفاهی رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان ویژه برادران را داریم. در بخش حفظ از یک جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم را داریم. در بخش کتبی نیز سال‌های قبل دو رشته داشتیم، اما امسال این رشته‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس امسال تفسیر بزرگسالان و فرزندان، حفظ موضوعی بزرگسالان و فرزندان، ترجمه قرآن کریم بزرگسالان و فرزندان، نهج‌البلاغه مدیران، قضات و کارمندان و صحیفه سجادیه را داریم. همچنین درک موضوعی و درک مفاهیم در رده زیر ۱۶ سال و بزرگسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل مسابقات و منابع مسابقات کتبی در سایت معاونت فرهنگی قوه قضائیه بارگذاری شده است، ادامه داد: مرحله استانی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه در دی ماه برگزار می‌شود و مرحله مقدماتی کشوری و بعد از آن مرحله کشوری برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان نیز جهت ثبت‌نام باید از طریق مراجعه حضوری با رابط فرهنگی در هرکدام از مراکز مرتبط با قوه قضائیه اقدام کنند.

ثبت‌نام نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه تا ۱۷ دی‌ماه تمدید شد

انتهای پیام
captcha