آماده‌باش مراکز درمانی چهارمحال‌وبختیاری در پی تشدید کرونا
کد خبر: 4072758
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

آماده‌باش مراکز درمانی چهارمحال‌وبختیاری در پی تشدید کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از مراکز بهداشتی و درمانی درخواست کرد که در آماده‌باش کامل باشند، تصریح کرد: ۳۰۰ مرکز بهداشتی در استان کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند، تزریق دز یادآور کرونا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

محسن حسین میرزایی، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، امروز، اول مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه پس از سه ماه آرامش از لحاظ شیوع بیماری کرونا وارد پیک جدید این بیماری شده‌ایم، اظهار کرد: دلایل متعددی از جمله ورود مسافران داخلی و خارجی، کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری در برابر این بیماری در افزایش موارد ابتلا و ایجاد خيز جدید مؤثر است.

حسین‌میرزایی افزود: عادی‌انگاری در برابر ويروس کرونا موجب افزایش آمار می‌شود، نباید در برابر این بیماری دچار غافلگیری شویم، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۳۷ درصد و در شهرهای قرمز کمتر از این میزان است.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای قرمز باید به بالای ۸۰ درصد برسد، تأكيد کرد: در حال حاضر چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است، باید رعایت پروتکل‌ها را در ادارات و مکان‌های پرتجمع جدی بگیریم، کرونا تمام نشده است و نباید اجازه دهیم میزان ابتلا افزایش پیدا کند، اگر در این فرصت طلایی بیماری کنترل نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: هشدارهای لازم به مردم در خصوص تبعات بیماری کرونا داده شود، اما جامعه را ملتهب نکنیم، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ادارات مورد توجه جدی قرار بگیرد، آموزش و پرورش و اداره‌کل میراث فرهنگی از ارائه خدمات اسکان به مسافرانی که سه دز واکسن تزریق نکرده‌اند، خودداری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر اینکه مدارس و دانشگاه‌ها در موعد مقرر بازگشایی خواهند شد، گفت: متولیان باید الزامات در این خصوص را از هم‌اکنون در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: وضعیت کرونا بسیار شکننده است، تالارهای پذیرایی و سایر مراکز تجمیعی با یک دوم ظرفیت اقدام به پذیرش کنند، همچنین طرح شهید سلیمانی در امر پیشگیری و مقابله با کرونا فعال شود.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی در آماده‌باش کامل باشند، تصریح کرد: ۳۰۰ مرکز بهداشتی در استان کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند، تزریق دز یادآور کرونا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان گفت: آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان فضاهای خود را در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار دهند.

انتهای پیام
captcha