آغاز عملیات احداث هتل ۵ ستاره در سرعین توسط سازمان تامین اجتماعی
کد خبر: 4038306
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

آغاز عملیات احداث هتل ۵ ستاره در سرعین توسط سازمان تامین اجتماعی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: تلاش و پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی استان، اقدامات مهمی از قبیل اجرای هتل 5 ستاره در سرعین و اخذ مجوز تاسیس شعبه 3 تامین اجتماعی را محقق کرده است.

صدیف بدری مجلسبه گزارش ایکنا از اردبیل، صدیف بدری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، چهارم اسفندماه، در مراسم تجلیل از کارآفرینان تامین اجتماعی استان اردبیل، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل، اظهار کرد: در سایه تلاش و پیگیری‌های مدیرکل تامین اجتماعی استان، اقدامات مهمی از قبیل اجرای هتل 5 ستاره در سرعین و اخذ مجوز تاسیس شعبه 3 تامین اجتماعی انجام شده است.

وی افزود: اداره کل تامین اجتماعی اردبیل در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال 1400 «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» و خدمت بی‌منت به جامعه خدوم کارفرمایی، کارگری، بیمه شدگان و مستمری بگیران را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمرانی مجلس، افزود: مجلس حامی تامین اجتماعی در کشور در جهت خدمت به کارفرمایان و کارگران و بازنشستگان  است و تامین اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی رشد و تعالی جامعه نقش تاثیرگذار در رشد اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی دارد.

افشین شیرزاده، مدیرکل تامین اجتماعی اردبیل، در ادامه گفت: با ارج نهادن به نامگذاری سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری، این سازمان ضمن عهده‌دار بودن وظیفه اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی، نقشی اساسی در پشتیبانی و صیانت از عوامل تولید را بر عهده دارد، لذا در جهت افزایش تعاملات همچنین حمایت و تشویق جامعه کارفرمایی استان 6 نفر از کارآفرینان را به عنوان چهره برتر حوزه کارآفرینی استان اردبیل انتخاب و یک نفر از آنها به عنوان کارفرمای برگزیده در سطح ملی به سازمان مرکزی معرفی شد.

وی افزود: شاخص تعیین کارآفرین نمونه برای سال‌جاری بر اساس عملکرد کارآفرینان از ابتدای سال 1399تا پایان آن در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل، با بیان اینکه در حدود 18 هزار نفر کارفرما تحت پوشش این اداره کل است، افزود: کارفرمایان یکی از اصلی‌ترین شرکای اجتماعی سازمان هستند که بخش اعظمی از منابع سازمان، جهت ایفای تعهدات را تامین می کنند و با پرداخت 23 درصد حق بیمه و به عبارتی سه چهارم مبلغ حق بیمه، نقش بسزایی در تامین منابع سازمان را دارند.

وی افزود : ماهیانه به بیش از 44 هزار نفر مستمری‌بگیر، مبلغی در حدود 200 میلیارد تومان حقوق بازنشستگی در سطح استان اردبیل بدون تاخیر پرداخت می‌شود.

شیرزاده ادامه داد: در جهت رفاه حال کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران، مجوز ایجاد شعبه 3 اردبیل در محلات سیزده گانه اخذ و در ماهها پیش رو افتتاح خواهد شد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل، با بیان اینکه تعامل و ارتباط اداره کل تامین اجتماعی استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی و شرکای اجتماعی در سطح خوبی است، بیان کرد: با همکاری نمایندگان مجلس، استاندار، مدیران استانی، کارآفرینان با سازمان تامین اجتماعی، شاهد خدمات مناسبی به ذینفعان سازمان خواهیم بود.

سید عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، گفت: نصف جمعیت استان اردبیل تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بوده که این سازمان در کلیه شرایط اقتصادی در کنار کارفرمایان و کارگران است.

وی افزود: ما در جلسات تسهیل و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، بیشترین درخواست تولیدکنندگان و کارفرمایان تسهیل سازی قوانین بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی است تا شرایط مطلوبی را در حمایت از حوزه کارگری و کارفرمایی داشته باشیم که این جلسات به حمایت از تولید و تولیدکنندگان منجر می‌شود.

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در استان اردبیل کارآفرینان و سرمایه گذاران زیادی در راستای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منطقه تلاش می‌کنند که حمایت از آن‌ها بایستی به عنوان یک اولویت مورد توجه دستگاههای اجرایی و سازمان‌ها قرار گیرد.

وی افزود: دولت و مجلس مصمم است از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در جهت رشد اقتصادی، اشتغالزایی و گسترش واحدهای تولیدی حمایت کند.

انتهای پیام
captcha