هیئت‌های مذهبی اشاعه فرهنگ فاطمی در جامعه را ترویج می‌دهند
کد خبر: 4026695
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

هیئت‌های مذهبی اشاعه فرهنگ فاطمی در جامعه را ترویج می‌دهند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بر ضرورت ترویج سیره زندگی حضرت زهرا(س) در جامعه تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی اشاعه و تبیین سبک و فرهنگ فاطمی در جامعه است.

قاسم جعفرزاده تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۶ دی‌ماه، در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در اردبیل، در سخنانی، فلسفه ارسال پیامبران و اولیای الهی را ترسیم حرکت بشری به سمت کمال حقیقی عنوان و اظهار کرد: تمام همت و تلاش فرستادگان خدا هدایت مسیر حرکت بندگان به سمت تعالی و رسیدن به سعادت واقعی است.

وی، ایمان و توجه به مقام ربوبیت خداوند را مهم‌ترین شاخصه حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: تغییر اذهان و تلاش دشمن برای تنزل مقام ربوبیت خدا هجمه بزرگ فرهنگی در جامعه کنونی است و این فعالیت در فضای مجازی اعتقادات مردم را نشانه گرفته و لازم است تمام اقدامات فرهنگی حول محور تحکیم اعتقادات مردم برنامه ریزی شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، اتحاد بین شیعه و سنی را عامل یاس و ناامیدی دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود: ۹۹ درصد سنی‌های این زمان، شیعی مرام است اما دشمن در صدد تفرقه در بین شیعه و سنی بوده و مسلمانان را از پرداختن به جبهه اصلی منحرف کرده و به مسائل فرعی و کم اهمیت مشغول می‌سازند.

جعفرزاده، ملاک کار فرهنگی در جامعه اسلامی را تلاش برای ولایی کردن افراد جامعه عنوان کرد و گفت: در ارزیابی فعالیت‌ها باید بر این مسئله توجه کرد که چند نفر را ولایی کرده و به چه میزان در راه دفاع از ولایت کار کرده ایم و تا چه حد در الگوگیری از بزرگترین مدافع ولایت، حضرت زهرا(س) موفق بوده‌ایم.

وی، حضرت زهرا(س) را شهیده راه ولایت عنوان کرد و گفت: در تبلیغ و ترویج تعالیم اسلامی، منابری ارزش و اهمیت دارد که مردم را اهل بصیرت کرده و با بیان، گفتار، اشعار و الفاظ مردم عاشق سلوک و رفتار منطبق با سیره ائمه معصومین (ع) کرده و ولایت پذیری را در بین افراد جامعه تقویت کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل، قناعت و میانه‌روی در زندگی را از شاخصه‌های مهم زندگی حضرت زهرا(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی به لحاظ ترویج مصرف گرایی و ایجاد نیاز کاذب، آسیب‌های مهم فرهنگی و اجتماعی پدیدار شده و اقتصاد خانواده‌ها دچار مشکلات فراوانی شده که این اختلال نشانگر عدم رعایت اصول و الگوهای تربیتی برگرفته از سبک زندگی فاطمی بوده که نیازمند فرهنگ سازی و آموزش در حوزه تربیتی است.

جعفرزاده، هیئت و مسجد را سفیر مکتب فاطمی و مدیر فرهنگی و اجتماعی محلات عنوان کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی باید کارایی فرهنگی داشته و در دفاع از ولایت و ترویج تعالیم دینی، ادامه دهنده راه حضرت زهرا (س) باشند و بر این امر واقف باشند که اسلامی که از نظام ولایی برخوردار نباشد اسلام کامل و حقیقی نیست و باید در راه پشتیبانی از ولایت تمام تلاش خود را به‌کار بندند.

وی، در ادامه حجاب و پوشش را مهم‌ترین شاخصه زن مسلمان و اصلی ترین اولویت در حضور اجتماعی حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: در جامعه کنونی برخی افراد بر این باورند که حجاب مانع حضور در جامعه است در حالی که حضرت زهرا (س) با پوشش و حجاب کامل در دفاع از ولایت به سخنرانی پرداخت و نمونه کامل زن مسلمان در فعالیت‌های اجتماعی شناخته شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، حضور در میدان و همپای مردم بودن در فعالیت‌های فرهنگی را ویژگی بارز این شهید بزرگوار عنوان کرد و گفت: برای انجام کار فرهنگی بایستی همانند سردار سلیمانی به جای مدیریت ساختارمند و بی‌تأثیر، شبکه مدیریت ایجاد کرده و در میدان عمل به تشکیل لشگر فرهنگی پرداخت.

انتهای پیام
captcha