آئین اختتامیه کنگره بین‌المللی «اوره‌کلر سرداری» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4026284
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

آئین اختتامیه کنگره بین‌المللی «اوره‌کلر سرداری» در اردبیل برگزار شد

آئین اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر تورکی «اوره‌کلر سرداری» با تجلیل از نفرات برتر در اردبیل برگزار شد.

آئین اختتامیه کنگره بین‌المللی «اوره‌کلر سرداری» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، وفا منافی، دبیر اولین کنگره بین المللی شعر تورکی «اوره‌کلر سرداری»، ۱۴ دی‌ماه، در آیین اختتامیه این کنگره که در سالن ولایت سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع ۲۰۸ اثر توسط شاعران داخلی و خارجی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

منافی با بیان اینکه ۱۰۲ شاعر در این کنگره بین المللی شعر شرکت کرده اند، افزود: علاوه بر استان‌های مختلف کشور، از کشورهایی همچون روسیه، آلمان، قزاقستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز آثاری به دبیرخانه فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه شعرهای ارسالی به دبیرخانه این کنگره در سطح بسیار بالایی بودند، بیان کرد: شاعران با نکته سنجی و تیزبینی خاص تلاش کرده بودند تا مفاهیم ارزشی در ابعاد مختلف زوایای زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی را به صورت شعر بیان کنند.

منافی خاطر نشان کرد: وجهه‌ مردمی، الگوبخشی جبهه‌ مقاومت در جهان، شخصیت معنوی و عاطفی، حضور میدانی در مبارزه با استکبار، تدبیر و فرماندهی مدبرانه، روحیه‌ ایثار و شجاعت، انتقام سخت، تداوم راه شهید و مکتب سلیمانی از محورهای این کنگره بود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره قابلیت تبدیل شدن به یک رویداد فاخر را دارد، عنوان کرد: ترویج و توسعه سیره و سلوک سردار دلها و جبهه مقاومت از جمله اهداف برگزاری کنگره بین المللی شعر اوره ک لر سرداری است.

دبیر این کنگره بین المللی شعر تورکی، ادامه داد: آثار برگزیده این کنگره با نام صاحب اثر و ویرایش دبیرخانه در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

تجلیل از نفرات برگزیده، رونمایی کتاب، رونمایی و پخش موشن‌گرافی‌های تولید شده، اجرای سرود، شعرخوانی نفرات منتخب از استان های شمال‌غرب کشور و جمهوری آذربایجان و همچنین نقاشی چهره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی از دیگر قسمت های این آیین بود.

گفتنی است؛ این کنگره بین‌المللی به همت حوزه هنری استان اردبیل با مشارکت و همکاری سپاه حضرت عباس(ع) استان، مرکز فرهنگی قفقاز، صدا و سیمای مرکز اردبیل، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه(س)، مرکز پژوهش‌های فرهنگی آذربایجان، بسیج هنرمندان استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام
captcha