فضای مجازی عامل اصلی اختلافات خانوادگی در اردبیل است
کد خبر: 4018797
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

فضای مجازی عامل اصلی اختلافات خانوادگی در اردبیل است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، گفت: متاسفانه در حال حاضر عامل اصلی اختلافات خانوادگی مربوط به فضای مجازی بوده که این موضوع نیز بروز آسیب‌های اجتماعی را به دنبال و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

جلال آفاقی دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، 14 آذرماه،‌ در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی استان اردبیل، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر عامل اصلی اختلافات خانوادگی مربوط به فضای مجازی بوده که این موضوع نیز بروز آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: مشاوره‌های طلاق و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی جزو مسائل مهم برای توجه بیشتر هستند که بایستی در این راستا از ظرفیت تمامی دادگاه‌های خانواده بر الزام هدایت خانواده‌های متقاضی طلاق به سمت و سوی مشاوره‌های تخصصی بیش از پیش استفاده شود تا بتوانیم در این زمینه مداخلات تخصصی و بهنگام به‌ متقاضیان طلاق ارائه کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، بیان کرد: همکاری با مجموعه بهزیستی استان برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه نیز مورد توجه واقع شود و لازم و ضروری است که با توجه نواقص موجود در سامانه تصمیم و لزوم بازنگری در این سیستم بهتر است، تدابیر لازم در رابطه با بروزرسانی این سیستم در نظر گرفته شود.

آفاقی بیان کرد: بروزرسانی دانش، اطلاعات و آگاهی‌های تمامی روانشناسان و مشاوره‌دهندگان به افراد و مراجعین نیز بسیار حائز اهمیت بوده و بهتر است در این خصوص تعامل‌بخشی و هم‌افزایی دانش در اولویت قرار گیرد تا خدمات کاملا حرفه‌ای و تخصصی ارائه شود تا ارائه خدمات به افراد آسیب دیده تسریع یابد.

وی تصریح کرد: مبارزه با موضوع آسیب‌های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است که در این زمینه انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه و ذی‌ربط همکاری‌های لازم را با دستگاه قضائی داشته باشند تا بتوانیم با همکاری و مشارکت همه‌جانبه با این معضل اجتماعی کنار آمده و با احصا‌ء و شناسایی مشکلات راه‌حل‌های مناسبی برای مبارزه با آن به‌کارگیریم.

انتهای پیام
captcha