کاهش محاکم قضایی اردبیل را به جد پیگیر هستیم
کد خبر: 4035425
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

کاهش محاکم قضایی اردبیل را به جد پیگیر هستیم

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، با اشاره به این که کاهش محاکم قضائی اردبیل را به جد پیگیر هستیم، گفت: با توجه به کاهش محاکم قضایی در استان اهمیت به کسب رتبه‌های بالاتر کشور با همکاری قضات رتبه‌های بالای کشور محقق خواهد شد.

 محاکم قضاییبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ۲۱ بهمن‌ماه، در مراسم گرامیداشت دهه فجر در اردبیل، اظهار کرد: استان اردبیل در ارتباط با حوزه مذهبی و معنوی سبقه بسیار ارزشمند و والایی دارد که به همین منظور باید با داشتن اصول مختلف ارزشی و دینی بزهکاری و جرائم مالی را در استان کاهش دهیم.

وی بیان کرد: ادامه این روند کاهشی سبب خواهد شد تا رسیدگی به پرونده‌ها نیز تسهیل شود و شرایط مطلوب و مناسبی در ارائه خدمات به آحاد جامعه رقم بخورد و با توجه به کاهش محاکم قضائی در استان اهمیت به کسب رتبه‌های بالاتر کشور با همکاری قضات رتبه‌های بالای کشور محقق خواهد شد.

کثیرلو تصریح کرد: ملاقات‌های حضوری نیز از طرفی سبب خواهد شد تا رفع و رجوع مشکلات در اسرع وقت انجام یابد و مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود تا شرایط خوبی برای خدمت‌رسانی به مردم مهیا شود و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله 22 بهمن‌ماه نیز بیان کرد: مردم شریف ایران اسلامی همانند همیشه در صحنه خواهند بود و جواب دندان‌شکنی به توطئه‌های دشمنان خواهند داد و دسیسه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

آغاز فعالیت 13 موسسه داوری در اردبیل

حجت‌الاسلام سیدحسین علوی، رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل، نیز در ادامه بیان کرد: مجوز 53 داوری موسسه داوری در استان صادر شده و هم‌اکنون فعالیت 13 موسسه داوری نیز آغاز یافته است.

وی بیان کرد: ارجاع پرونده‌های حقوقی مردم به این موسسات و رسیدگی و صدور رای برای آنان از ویژگی‌های مهم موسسات محسوب می‌شود که در این زمینه پرونده‌های حقوقی مردمی به این موسسات ارجاع می‌شود که این موضوع یک امتیاز خوب برای افراد محسوب می‌شود.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل، تصریح کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌ها رویکرد مهم دستگاه قضائی است و تلاش و جدیت بر این است تا موسسات داوری بتوانند علاوه بر داوری در پرونده‌ها در بحث صلح و سازش و میانجی‌گری نیز پیشقدم باشند.

وی ادامه داد: موسسات داوری از بعد علمی به موضوعات و پرونده‌ها ورود پیدا می‌کنند که در این زمینه داوران باید امین مردم باشند و از جانبداری در پرونده‌ها پرهیز کنند.

همبستگی ملی و اجتماعی انسجام ملت ایران را رقم زد

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، نیز در ادامه بیان کرد: انسجام و همبستگی ملی و اجتماعی زمینه‌ساز آگاهی ملی و جهت‌دهنده به زندگی اجتماعی و ساز و کارهای فرهنگ سیاسی است که باید این موضوع مورد توجه واقع شود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه‌های قوی دینی است که تحولی به نام عاشورا به عنوان مهم‌ترین نقطه حرکت انقلاب اسلامی ایران است که بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

جعفرزاده تصریح کرد: ملت ایران اسلامی جزو سیاسی‌ترین مردمان عالم هستند که با مشاهده فشارها و ناملایمات بین هویت و معاش تفاوت قائل شده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: فرهنگ و متغیرهای فرهنگی در تبیین انقلاب اسلامی محورهای مهمی دارند که در این زمینه دشمن با راه‌های مختلف سعی کرد تا با راه‌های مختلف بین مردم و آرمان‌های آن فاصله ایجاد کند اما رهبری مقام معظم رهبری مردمی‌سازی را برگ برنده انقلاب اسلامی کرده است.

جعفرزاده بیان کرد: پس از پیروی انقلاب اسلامی اتفاقات مبارکی در استان و کشور رخ داده و رشد و توسعه در مناطق مختلفی رخ داده که برای ما بسیار مهم و اساسی است.

انتهای پیام
captcha