میزان طلاق در استان اردبیل ۱۰ درصد کاهش یافت
کد خبر: 4023012
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

میزان طلاق در استان اردبیل ۱۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل اداره ثبت احوال استان اردبیل گفت: میزان طلاق در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۲ درصد کاهش یافته است.

طلاقبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهرام رسولی، مدیرکل اداره ثبت احوال استان اردبیل، دوم دی‌ماه، در مراسم گرامیداشت روز ثبت احوال در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمار طلاق در 9 ماهه امسال دو هزار و ۲۶۸ مورد بوده که نسبت به نه ماهه سال گذشته ۱۰.۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در 9 ماهه امسال به‌طور متوسط در استان اردبیل هر روز تعداد هشت مورد طلاق ثبت شده و میانگین سنی طلاق برای زوج ۳۶.۱۹ و برای زوجه ۳۰.۷ سال بوده است.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان اردبیل، گفت: در 9 ماهه امسال هشت هزار و ۸۵۸ مورد ازدواج در استان ثبت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

رسولی گفت: در همین مدت، به‌طور متوسط هر روز تعداد ۳۲ ازدواج در استان ثبت شده و میانگین سنی ازدواج برای زوج ۲۹.۹۴ وبرای زوجه ۲۳.۷ بوده و سهم استان از ازدواج کل کشور حدود دو درصد است.

وی گفت: فوتی ثبت شده در 9 ماهه امسال در استان هفت هزار و ۳۹۳ مورد بوده  که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است و در 9 ماهه امسال به‌طور متوسط هر روز ۲۷ مورد فوتی در استان ثبت شده است.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان اردبیل، گفت: نسبت جنسی فوت مرد به زن در استان ۱۲۴ و سهم استان از فوت کل کشور حدود ۱.۷ درصد و ولادت ثبت شده در استان در 9 ماهه امسال ۱۲ هزار و ۴۷۶ مورد بوده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۷.۴ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در 9 ماهه امسال به طور متوسط هر روز ۴۵ مورد ولادت در استان ثبت شده و هر روز به‌طور متوسط دو نوزاد در استان متولد شده که نسبت جنسی پسر به دختر در ولادت ۱۱۵ و سهم استان از ولادت کشور حدود ۱.۵ درصد است.

انتهای پیام
captcha