شهر بدون شهردار و دغدغه مردم عنبران
کد خبر: 4016141
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

شهر بدون شهردار و دغدغه مردم عنبران

این روز‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهر گردشگرپذیر و قرآنی عنبران تسریع در معرفی شهردار بوده که پس از گذشت چهار ماه از روی کار آمدن شورای ششم تاکنون این مشکل پابرجا است.

شهر بدون شهردار و دغدغه مردم عنبرانبه گزارش ایکنا از اردبیل، امروزه نقش شهرداری‌ها به دلیل افزایش مساحت و وسعت شهرها بسیار پررنگ‌تر از گذشته شده به گونه‌ای که ارائه هر نوع خدمات به شهروندان ملموس بوده و اگر بخواهیم گوشه‌ای از زحمات مجموعه شهرداری‌ها را بازگو کنیم می‌توانیم به ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، میادین، پارک‌ها، باغ‌های عمومی و پیشنهاد اصلاح نقشه معابر شهر و روستا و دادن مجوز ساخت و سازها اشاره‌ کنیم.

حفظ اموال منقول و غیر منقول شهر، تنظیم بیلان و دخل و خرج شهرداری، تهیه آمار مربوط به امور جمعیتی شهری، موالید و متوفیات برای استفاده برنامه‌های شهری، مقررات صنفی صدور جواز کسب، صدور پروانه ساختمانی، رفع مزاحمت‌های ساختمانی و جلوگیری از سد معبر و وصول عوارض طبق مقررات مصوب و دیگر کار‌های سخت و طاقت فرسایی که شهرداری‌ها در راستای بهتر انجام گرفتن امور شهر انجام می‌دهند تا زندگی مناسب و همراه با شور و نشاط اجتماعی را برای شهروندان رقم بزنند.

در این میان اولین و مهم‌ترین تصمیمی که هر کدام از نمایندگان شورا در کارزار انتخاباتی به صراحت به آن اشاره کرده بودند، تعیین و تکلیف انتخاب شهردار است، اما اندیشه‌های حاکم بر هر کدام از نماینده‌های شورا، مانع از انتخاب سریع چنین امر مهمی تا کنون شده است.

شورای شهر دوره ششم در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که شهروندان انتظار داشتند با پشتیبانی از ظرفیت‌های مردمی در آینده، شهری در خور نام و آوازه شهر مرزی عنبران برای همشهریان رقم بزنند.

مدیر شهری که در شعار به عنوان شهر ملی گلیم ثبت شده مشخص نیست و شهروندان هر روز با عدم ارائه خدمات شهری دچار مشکلات روزمره هستند، این بدان معنی نیست که عملکرد سرپرست شهرداری قابل قبول نیست، بلکه تکلیف در این میان مشخص نیست و شورای شهر هم شفاف‌سازی لازم را به مردم و افکار عمومی ابراز نمی‌کند، فلذا به نظر می‌رسد این رویه همچنان ادامه دارد و نمیتوان زمان خاصی را برای انتخاب شهردار تعیین کرد.

در این میان فرماندار شهرستان نمین و بخشدار عنبران به عنوان متولیان اصلی حل و فصل این مهم باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که در این مدت چاره‌ای اگر اندیشیده شده است نتیجه را اعلام کنند.

چالش انتخاب شهردار در عنبران به یک موضوع جدی در این شهر مرزی تبدیل شده و متاسفانه تفاوت سلیقه‌ها و عدم ارزش‌گذاری به این مقوله مهم باعث شده است که سالیان سال عنبران در توسعه و رشد خود دچار عقب ماندگی شود.

گفتنی است؛ در مدت ۴ماه اخیر و تاخیر در انتخاب شهردار، انتظار می‌رود شورا با رعایت حقوق شهروندی موجبات رضایت و اعتماد شهروندان به شورا و شهرداری را فراهم آورند و انتظار شهروندان دغدغه‌مند، فعالان اجتماعی، مردم دلسوز شهر از شورا پس از انتخاب شدن نهایی شهردار این است که تمام عزم خود را جزم کرده و با تعامل، همدلی، همفکری، مشورت با نخبگان برجسته شهر و استفاده از تجربه گذشتگان و نیرو‌های دلسوز، فعالیت‌های خوبی در جهت توسعه شهر مرزی و گردشگری عنبران انجام شود.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha