زیرساخت‌های جهاد دانشگاهی اردبیل در اختیار فناوران مرکز رشد قرار می‌گیرد
کد خبر: 4009130
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

زیرساخت‌های جهاد دانشگاهی اردبیل در اختیار فناوران مرکز رشد قرار می‌گیرد

سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: در چند سال اخیر تلاش کردیم تا در بخش زیرساخت، اقدامات مناسبی انجام دهیم که به همین منظور، زیرساخت‌های جهاد دانشگاهی اردبیل در اختیار فناوران مرکز رشد قرار می‌گیرد.

جهاد دانشگاهی فناوران مرکز رشد به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل، هشتم آبان‌ماه، در نشست تخصصی مدیران واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، اظهار کرد: ۳۶ طرح فناورانه، ۱۲ ثبت اختراع، ارائه دوره‌های آموزشی و جلسات مشاوره و بازدید از نمایشگاه‌ها بخشی از فعالیت‌های این مرکز است.

وی از برنامه‌ریزی برای حضور مرکز رشد در نمایشگاه‌های آتی خبر داد و افزود: با شدت یافتن واکسیناسیون و رفع برخی محدودیت‌ها، فناوران مرکز رشد آماده حضور در نمایشگاه‌های استانی و ملی باشند تا از این طریق بتوانند برخی از توانمندی‌های خود را در معرض نمایش بگذارند.

اوچی‌اردبیلی گفت: در تلاش هستیم تا با تعامل سازنده با واحدهای فناور بتوانیم عقب‌ماندگی‌های دوران پیک کرونایی را برطرف نماییم و با نگاهی نو و توسعه تحقیق و پژوهش، در تبدیل ایده‌ به محصول و خدمات و ثروت عمومی و  رفع نقاط ضعف مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی و واحدهای فناور گام برداریم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، با اشاره به تغییرات ایجاد شده در حوزه مدیریتی استان، افزود: مدیریت جوان استان نیازمند برنامه‌های مناسب در حوزه‌های مختلف به ویژه فناوری است و ما باید با تعامل سازنده و ارائه پیشنهادات مطلوب و عملیاتی از فرصت پیش آمده برای واحدهای فناور بهره بگیریم.

اوچی‌اردبیلی ادامه داد: با وجود همه برنامه‌های آموزشی اجرا شده، باز هم نیاز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی سازنده با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و شخصیت‌های ملی هستیم و انتظار می‌رود تا پایان سال در این حوزه اقدامات مناسبی در مرکز رشد انجام گیرد.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر تلاش کردیم تا در بخش زیرساخت، اقدامات مناسبی انجام دهیم که راه‌اندازی واحد صنعتی نشاسته حفاری و اخذ تملک زمین‌های زراعی در نمین و بیله‌سوار نمونه‌های بارزی از آن است و واحدهای فناور می‌توانند از ظرفیت این حوزه‌ها بهره‌مند شوند.

عضو هئت علمی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: انتظار داریم واحدهای فعال در مرکز رشد با تعامل خوب، اقدام به ایجاد شبکه مطلوب فناوری نمایند تا از این طریق بتوانیم نسبت به تشکیل تیم‌های قوی علمی و کاری اقدام و افراد صاحب‌نظر و خبره را در این قالب برای کمک به تحقق اهداف به مرکز رشد وارد کنیم.

اوچی‌اردبیلی از بازدید فناوران از مرکز تولید نشاسته صنعتی جهاددانشگاهی اردبیل، طی روزهای آتی خبر داد و افزود: تمام مراحل و فرآیندهای ایجاد واحد تولید نشاسته صنعتی انجام شده که امید داریم با افتتاح رسمی آن شاهد رونق تولید و اشتغال در استان باشیم.

وی، از راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه صنعت خبر داد و اظهار کرد: اگر برنامه مناسبی ارائه گردد، می‌توانیم در حوزه عصاره و اسانس‌گیری و ایجاد واحد تی بگ زنی اقدام کنیم و ظرفیت آزمایشگاه‌ها را در اختیار فناوران قرار دهیم.

وی، بر لزوم تعامل با دانشگاه علوم پزشکی تاکید و خاطرنشان کرد: مرکز رشد آمادگی لازم را برای اخذ مجوز فرآورده‌های طب سنتی را دارد و این ممکن نمی‌شود مگر با طی درست مراحل و حضور فعال واحدهای فناور که به عنوان ارکان اصلی مرکز، مطرح هستند.

سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل، از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی در این واحد خبر داد و بیان کرد: در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی محصولات مراکز رشد، منش، انتشارات و دبیرخانه طرح مشاغل خانگی در فضایی مناسب راه‌اندازی خواهد شد تا در معرفی ظرفیت‌های فعالان این حوزه‌ها مثمر ثمر باشد.

اوچی‌اردبیلی، با استقبال از راه‌اندازی شورای علمی گفت: هرچند شوراهایی در مرکز رشد فعال هستند اما در صورت حضور صاحب‌نظران و افراد مجرب می‌توانیم شورای علمی را با بهره‌مندی از ظرفیت دو هزار نفری بانک اطلاعات مدرسان و محققان جهاددانشگاهی این واحد، فعال کنیم.

وی، با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقده مرکز رشد جهاد دانشگاهی با نهادها  اظهار داشت: در قالب این تفاهم‌نامه‌ها می‌توانیم از ظرفیت بالای اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان استان اردبیل در استفاده از فرصت‌های صادراتی و اشتغال بهره بگیریم.

اوچی‌اردبیلی، در پایان  از واحدهای فناور خواست تا گزارش و برنامه کاری خود را ارائه کنند و در جلسات تخصصی بررسی طرح‌ها حضور یابند تا از این طریق امکان انتخاب فناوران برتر نیز تسهیل گردد.

در این جلسه مدیران واحدهای مستقر در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، ایجاد بستر تولید، فروش و بازاریابی محصولات فناورانه، تامین زمین زراعی برای کشت، مطالعه و بومی‌سازی برخی گیاهان غیربومی مورد استفاده در محصولات فناورانه،  بهره‌گیری از توان برخی شرکت‌های مستقر برای پیشبرد اهداف مرکز، ایجاد و تجهیز آزمایشگاه‌های میکروبی و شیمیایی، مساعدت مرکز رشد در اخذ مجوز برای محصولات، تشکیل شورای علمی برای ارزیابی علمی طرح‌ها برای توزیع مناسب حمایت‌ها و فراهم کردن زمینه استفاده از ظرفیت مرکز درمان ناباروری اردبیل و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی برای اخذ کد اخلاق محصولات واحدهای مستقر را خواستار شدند.  

انتهای پیام
captcha