رئیس‌جمهور به شایعات واگذاری کشت و صنعت مغان پایان داد
کد خبر: 4007055
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

رئیس‌جمهور به شایعات واگذاری کشت و صنعت مغان پایان داد

رئیس‌جمهور در خصوص شایعات واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی، گفت: کشت و صنعت مغان در حال حاضر در اختیار دولت بوده و دست‌اندرکاران می‌توانند با مدیریت صحیح و صادرات محصولات شرکت، این مجموعه را به مرحله سوددهی و ایجاد اشتغال برسانند.

رئیس‌جمهور به شایعات واگذاری کشت و صنعت مغان پایان دادبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، 30 مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن پاسخ به شایعات واگذاری کشت و صنعت مغان، اظهار کرد: کشت و صنعت مغان هم در قبال بیکاری و هم در قبال مسئولیت‌های اجتماعی مردم در منطقه اعم از جاده‌ها، مردم و زیرساخت‌های منطقه مسئول است.

وی بیان کرد: درآمدها و اعتباراتی که به این شرکت تخصیص می‌یابد باید در راستای رفاه و آسایش مردم منطقه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شود.

رئیس‌جمهور در خصوص شایعات واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی، افزود: کشت و صنعت مغان در حال حاضر در اختیار دولت بوده و دست‌اندرکاران می‌توانند با مدیریت صحیح و صادرات محصولات شرکت و رساندن آن به سوددهی و ایجاد اشتغال، شرکت را از رفتن به اصل 44 قانون اساسی باز دارند ضمن اینکه تاکنون برنامه‌ای مبنی بر واگذاری، که اخیراً از بخش خصوصی منفک شده است، در دستور کار نیست.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در ادامه گفت: کشت و صنعت مغان ظرفیت بزرگی برای منطقه، استان و کشور بوده که سال‌های نه چندان دور حدود 10 هزار نفر در این شرکت مشغول به‌کار بودند. متأسفانه کل تولیدات شرکت در حال حاضر 600 هزار تن است که در شأن این مجموعه نیست.

وی بیان کرد: اجاره دادن زمین‌ها در این مجموعه که ظرفیت بزرگی در کشور محسوب می‌شود، روش نادرستی است، چراکه شرکت مغان همچون گذشته باید الگویی در کشاورزی مدرن و صادرات محصولات کشاورزی در کشور باشد.

استاندار اردبیل گفت: نگاه ما به کشت و صنعت مغان باید نگاه ملی باشد و با اجرای برنامه‌های صادرات محور از ظرفیت فرودگاه که در راستای صادرات محصولات کشاورزی طراحی و ساخته شده است، محصولات خود را به کشورهای روسیه و حوزه قفقاز که ظرفیت بزرگی در منطقه است، صادر کنند.

انتهای پیام
captcha