آموزش‌های جهاد دانشگاهی مبتنی بر نیاز جامعه و صنعت است
کد خبر: 3992460
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

آموزش‌های جهاد دانشگاهی مبتنی بر نیاز جامعه و صنعت است

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل، گفت: آموزش‌های جهاد دانشگاهی، تخصصی و مبتنی بر نیاز جامعه و صنعت و متمرکز بر آموزش‌های کوتاه‌مدت است.

رضازاده// آموزش‌های جهاد دانشگاهی مبتنی بر نیاز جامعه و صنعت استبه گزارش ایکنا از اردبیل، امید علاف‌اکبری، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل، یکم شهریورماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با شناسایی نیاز بازار کار، به‌کارگیری مدرسان نخبه و متخصص و ایجاد فضای آموزشی مناسب سعی دارد سهم خود را در تربیت نیروی انسانی کارآمد و بهره‌ور ادا کند.

وی به اخذ رشته‌های جدید برای اولین بار در استان مانند گیاهان دارویی و صنایع دستی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره و تصریح کرد: تلاش می‌شود این مرکز به مرکزی پیشرو، فعال، کارآمد، موثر، مجهز و سرشار از هویت اسلامی، انقلابی و ایرانی در بین مراکز علمی کاربردی کشور تبدیل شود و پاسخگوی نیاز استان و کشور در زمینه آموزشی، تحقیقاتی و مهارت‌آموزی باشد.

رئیس مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی»، مجوز رشته صنایع دستی- فرش دستباف را در مقطع کاردانی اخذ کرده‌ایم که در مهرماه سال‌جاری دانشجو پذیرش خواهد کرد.

علاف‌اکبری گفت:  این مرکز با اتحادیه فرش دستباف استان برای جذب دانشجو و بهره‌گیری از کارگاه‌های اتحادیه در آموزش‌های عملی این رشته همکاری خواهد کرد.

وی افزایش تعداد دانشجو و مدرسان با مدارک علمی متناسب، اخذ مجوز برگزاری دوره های کوتاه مدت آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی و کسب رتبه قابل قبول در بین مراکز علمی کاربردی کل کشور، رتبه پنجم در بین مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و رتبه اول در مناظره دانشجویی بین دانشجویان استان را از افتخارات مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل با بهره‌گیری از کارکنان و مدرسین مجرب و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توانسته جایگاه مناسبی در استان داشته باشد، ادامه داد: این مرکز از نظر فضای آموزشی چون کلاس، آزمایشگاه و سایت کامپیوتری در مقایسه با مراکز دیگر استان در سطح مناسبی قرار دارد.

علاف اکبری، افزایش کیفیت تدریس و رشته‌های مقطع‌دار و کاربردی و ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی، توسعه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و برگزاری وبینار و همایش‌ مرتبط با رشته‌های موجود در مرکز را از برنامه‌های اولویت‌دار برای تقویت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل اعلام کرد.

وی جهاد دانشگاهی را یک نهاد پیشرو در عرصه علم و فناوری با روحیه‌ای انقلابی و جهادی عنوان و خاطرنشان کرد: این نهاد می‌تواند پروژه‌هایی با ریسک بالا را با خودباوری شروع و با روحیه خستگی‌ناپذیر و کمترین هزینه به نتیجه مطلوب برساند.

علاف‌اکبری ادامه داد: با تسری روحیه حاکم بر جهاد دانشگاهی به سایر مراکز علمی و فناوری می‌توانیم شاهد شتاب علمی و فناوری در کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha