دوره آموزشی فرش‌بافی در گرمی برگزار شد
کد خبر: 4002971
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
به همت جهاد دانشگاهی؛

دوره آموزشی فرش‌بافی در گرمی برگزار شد

به همت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل، دوره آموزشی فرش‌بافی برای متقاضیان این رشته در شهرستان گرمی برگزار شد.

رضازاده// دوره آموزشی فرش‌بافی در گرمی برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید فاضل فاتحی، مسئول مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شهرستان گرمی، 15 مهرماه، با اعلام این خبر در گرمی، اظهار کرد: هدف از این دوره هشت ساعته توانمندسازی، افزایش مهارت‌های تخصصی، ارتقای تخصصی بافندگان فرش و اتصال به بازار در بین متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی بود.

مسئول مرکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شهرستان گرمی، بیان کرد: با توجه به ثبت‌نام تعداد قابل توجهی از متقاضیان این شهرستان در رشته بافندگی فرش، برگزاری این دوره با حضور پیشران رشته بافندگی تابلوفرش با استقبال خوب هنرجویان مواجه شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان پس از کسب مهارت‌های مدنظر، با حمایت پیشران مربوطه وارد بازار کار خواهند شد، خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی علی رشیدی، مدرس فرش‌بافی، فرآیندهای مختلف بافندگی تابلوفرش از جمله نحوه برش، چله‌کشی، نحوه کوبیدن رج‌ها و قیچی زدن، گره زدن، نقشه‌خوانی و سایر موارد مربوطه را به حاضران جلسه تبیین کرد.

گفتنی است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان توسط جهاد دانشگاهی اردبیل در حال اجراست و دبیرخانه آن برای ارائه خدمات تعریف شده طرح در جهاد دانشگاهی استان دایر می‌باشد.

انتهای پیام
captcha