کد خبر: 3993920
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

کارگاه آموزشی «برند سازی» در اردبیل برگزار شد

به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی(منش) جهاددانشگاهی استان اردبیل، کارگاه آموزشی «برند سازی» به صورت مجازی برگزار شد.

رضازاده// کارگاه آموزشی «برندسازی» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، النور نقی‌نژاد، مشاور ارشد اجرایی مجموعه کارهای خلاق راجینا، هشتم شهریورماه، در کارگاه آموزشی «برند سازی» به صورت مجازی در اردبیل، اظهار کرد: برند یک نماد مشخص، مارک، لوگو، اسم، کلمه و یا جمله‌ای است که شرکت‌ها برای تمایز محصول خود از دیگران استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ترکیب یک یا چند مورد از این عناصر می‌تواند برای برندینگ یا برندسازی و ایجاد یک هویت برند به کار گرفته شود، اظهار کرد: برند، می‌تواند متعلق به یک کالا یا تولیدکننده، یک خدمت یا موسسه خدماتی، یک شرکت یا سازمان و یا یک شخص، مکان، رویداد یا حتی مذهب و عقیده باشد.

مشاور ارشد اجرایی مجموعه کارهای خلاق راجینا، افزود: برندها برای افراد مختلف در زمان‌های مختلف، معانی مختلفی دارند و برندهای هوشمند و موفق بر روی رسیدن به تمام مخاطبین مطلوب در کسب و کار تمرکز می‌کنند و قصد دارند تا ارتباط برند با هر فرد را ارتقا دهند.

نقی‌نژاد با تشریح این موضوع که برندها بینظم و بی‌شکل هستند، ادامه داد: در برندهای احساسی ما اغلب به برندها به شکلی نامحدود و مبهم نگاه می‌کنیم در حالی که برند، می‌تواند مجموعه‌ای از تجربیات یا تعامل‌ها باشد اما تجربیات و تعامل‌هایی که امکان‌های نامحدود داشته باشند، تمام کاربردها و حوزه‌های مربوطه اهمیت دارند.

وی افزود: زمانی‌که شرکت تصمیم می‌گیرد تا یک برند را به عنوان وجه عمومی‌اش پایه‌گذاری کند، ابتدا باید هویت برند خود یا نحوه دیده شدن آن را مشخص نماید، به عنوان مثال، لوگوی شرکت اغلب پیام، شعار یا محصولی را که شرکت ارائه می‌دهد دربرمی‌گیرد، در واقع هدف این است که برند را برای مشتری به یاد ماندنی و جذاب نماید.

مشاور ارشد اجرایی مجموعه کارهای خلاق راجینا، تصریح کرد: شرکت برای برندینگ معمولاً با یک تیم طراحی مشورت می‌کند تا ایده‌هایی در مورد جنبه‌های بصری یک برند، همچون لوگو یا نماد را ارائه دهند. یک برند، پیام یا حس مورد نظر شرکت را به تصویر می‌کشد و سبب آگاهی و شناخت از برند یا چیزی که قصد ارائه آن را دارد می‌شود. از سوی دیگر، یک برند ناکارآمد غالباً ناشی از انتقال نادرست اطلاعات می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: اجزای مشهود برای برندسازی شامل حوزه، شخصیت، معماری، نام و شعار، صدا و پیام، وب‌سایت و غیره است که آن را در ذهن مشتریان، مشخص و مجزا می‌کند.

انتهای پیام
captcha