فضای رقابتی سالم؛ معیار سنجش مناظره‌های انتخابات ۱۴۰۰ + فیلم
کد خبر: 3976400
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
گزارش ایکنا/

فضای رقابتی سالم؛ معیار سنجش مناظره‌های انتخابات ۱۴۰۰ + فیلم

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل حضور گسترده در انتخابات را خنثی‌کننده هجمه‌های سنگین دشمنان بر علیه کشور دانست و گفت: رقابت لازمه مناظرات انتخاباتی ۱۴۰۰ است اما از بین بردن آرامش جامعه و اتهام زنی به بهانه شور انتخاباتی برای کشور و مردم مضر است.

فضای رقابتی سالم؛ معیار سنجش مناظره‌ای ۱۴۰۰ + فیلماستراتژی امروز دشمن ناامید کردن مردم و روی کار آوردن دولتی غرب‌گرا است، اما این انقلاب همچنان راه خود را ادامه می‌دهد و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند. دشمن در تلاش است با تبلیغات خود در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد و تمام هدف آنها این است که مشروعیت نظام را با حضور حداقلی زیر سؤال ببرد و به خیال خام خود تیر خلاص به جمهوری اسلامی بزنند.

حسن دهقانی‌نیا، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، حضور گسترده در انتخابات را خنثی‌کننده هجمه‌های سنگین دشمنان بر علیه کشور دانست و گفت: رقابت لازمه مناظرات انتخابات ۱۴۰۰ است اما از بین بردن آرامش جامعه و اتهام زنی به بهانه شور انتخاباتی برای کشور و مردم مضر است.

وی بیان کرد: انتخابات پیش رو یک رخداد مهم و سرنوشت‌ساز در کشور است و با حضور منسجم و گسترده خود می‌توانیم دِین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

دهقانی‌نیا اظهار کرد: شهدا چراغ راه هدایت همه ما هستند و مراسم امروز این پیام را دارد که همچنان پای آرمان‌های نظام و انقلاب خود هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل افزود: شهدا در راه عزت و اعتلای ملت ایران توانستند با رمز وحدت کلمه، انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم زنند و این انقلاب اسلامی اکنون ودیعه‌ای در دستان ماست و باید با اتکای به راه شهدا و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور همیشگی در صحنه، آن را حفظ و صیانت کنیم.

وی یادآور شد: با انتخاب اصلح و حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستاها می‌توانیم راه شهیدان را ادامه دهیم.

انتخابات ۱۴۰۰ و ضرورت توجه به اخلاق انتخاباتی توسط نامزدها

حجت‌الاسلام محمدامین میکائیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی و عدم استفاده از بیت‌المال، امکانات دولتی و سایر مسائلی که در قانون انتخابات تأکید شده است، باید مورد توجه نامزدها، ستاد‌ها و هواداران آن‌ها قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به تلاش دشمن با روش‌های گوناگون برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو، افزود: مردم ایران مانند همیشه مومن، متعهد، فهیم، وظیفه‌شناس، موقعیت‌شناس و ایران‌دوست هستند و هر کسی که امنیت، آرامش و ارتقای کشور را بخواهد، در انتخابات شرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام میکائیلی با تأکید بر سلامت و امنیت انتخابات، بیان کرد: دشمن می‌خواهد دست‌کم انتخاباتی مطابق خواست آن‌ها برگزار شود و از این رو تلاش دارد تا ابتذال موجود در غرب را به خورد ما بدهد؛ در حالی که انتخابات ایران به‌دلیل اسلامی بودن غیر از انتخابات آمریکا، انگلیس و فرانسه است.

وی تصریح کرد: نامزد‌ها با تکیه بر اخلاق اسلامی نباید در انتخابات به‌صورت هم چنگ بزنند و اگر اقدامی مجرمانه داشته باشند یا سخنی خلاف بگویند، تنها تکلیف نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و دستگاه قضایی را مضاعف می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: اگر نامزدها، ستاد‌ها یا هواداران آن‌ها خلاف قانون رفتار کنند، وظیفه داریم ابتدا با تذکر و هشدار ورود کنیم و در صورت بی‌توجهی برخورد قانونی لازم صورت گیرد که در این راستا هیچ تفاوتی بین نامزدی و ستادی وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام میکائیلی بیان کرد: برخی گمان می‌کنند که در شرایط انتخاباتی آزاد هستند که هر جرمی را مرتکب شوند، لذا با فضاسازی، ترویج ابتذال یا هر اقدام خلاف قانون و امنیت با هماهنگی و تدبیر باید برخورد شود.

وی اضافه کرد: توفیق در گرو مبارزه مستمر با هوای نفس، شیطان و دوری از کجی‌ها و زشتی‌ها بوده و از جمله توفیق در تحصیل و مجاهدت علمای بزرگ اردبیل نیز با مراقبت از دشمن درون و بیرون حاصل شده است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به جنایت‌های هولناکی که در منطقه انجام می‌شود، تأکید کرد: ددمنشی صهیونیست‌ها در فلسطین که به مردم منطقه‌ای تحت اشغال و ستم از هوا و زمین حمله کرده و بیش از ۲۰۰ نفر از جمله ۶۰ کودک را در مدتی کوتاه به شهادت رساندند، ناشی از خودخواهی، زیاده‌طلبی و دوری از انسانیت است.

حجت‌الاسلام میکائیلی به سکوت، بی‌تفاوتی و حمایت سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر از جنایت‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برای رشد و تعالی، پیشرفت، عزت، هدایت و دوری از چنین رفتار‌هایی نیازمند اتکا به خداوند، توجه به دشمن درون و بیرون، همدلی و همراهی است.

انتخابات ۱۴۰۰ حساس‌ترین رویداد تاریخ ایران است

سهیلا محمدپور، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران اردبیل نیز به خبرنگار ایکنا گفت: بصیرت‌افزایی یکی از وظایف مهم فعالان فرهنگی و تبلیغاتی در جامعه اسلامی به خصوص در ایام انتخابات ۱۴۰۰ که جزو حساس‌ترین رویدادهای تاریخ اسلامی ایران به شمار می‌رود، است.

وی بیان کرد: انتخابات پیش‌روی ملت ایران اسلامی بزرگ‌ترین آزمون برای این کشور است که انتظار می‌رود مردم با حضور مقتدرانه خود برگ زرینی را در تاریخ کشورمان به ثبت برسانند و افق‌های بلندی را برای رسیدن به مقصود انقلاب اسلامی رقم بزنند که با بصیرت‌افزایی و آگاهی‌دهی محقق خواهد شد.

محمدپور تصریح کرد: حضور آگاهانه مردم در این آزمون حساس به مثابه شکست توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان بوده که برای ساخت درون و تزکیه نفس مبنای کار قرار گرفته و نیازمند توجه و دقت ویژه‌ای توسط صاحبنظران و متخصصان است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران اردبیل اظهار کرد: استانی همانند دارالارشاد اردبیل که مهد تشیع و خاستگاه مذهب تشیع بوده و با توجه به این که عزت و عظمت شیعه نیز از این استان در حال پدیدار شدن است، نیازمند ترویج و تبلیغ اصول و مباحث سیاسی و نیز بهره‌مندی از علم کافی برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات ۲۸ خردادماه است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شرایط مملکت اسلامی به گونه‌ای است که تعیین سرنوشت این کشور به دست مردم رقم می‌خورد، بنابراین ضرورت دارد تا انتخاب دولت بر مبنای آگاهی و بصیرت کامل مردم کشورمان اتفاق بیفتد که انتظار می‌رود، مسئولان با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در این زمینه اقدام کنند.

سربلندی انقلاب اسلامی با حضور گسترده بانوان فرهیخته در انتخابات

حلیمه مظلومی، مسئول خانه قرآنی نرگس اردبیل گفت: حضور پرشور، باشکوه، شجاعانه و غیرتمندانه بانوان فرهیخته در پای صندوق‌های رای سبب سربلندی انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: داشتن بصیرت و روشنگری برای ایران اسلامی نشانه افتخار و اقتدار بوده و یک اولویت اساسی محسوب می‌شود.

مظلومی، با اشاره به لزوم حضور پرشور و باشکوه بانوان در انتخابات پیش‌رو، بیان کرد: حضور مردم شهیدپرور استان اردبیل بخصوص بانوان فعال در پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران است که در تلاش هستند تا با توطئه‌های مختلف امیدآفرینی را در کشورمان نابود کنند.

مسئول خانه قرآنی نرگس اردبیل یادآور شد: انتخابات ۱۴۰۰ مظهر مردم‌سالاری دینی است که به عنوان خنثی‌کننده تهدیدات دشمنی و ایجاد همدلی و وحدت در بین مردم و مسئولان نقش مهم و اساسی دارد و می‌تواند امنیت ملی و آبروی ملت ایران اسلامی را در عرصه بین‌المللی و به کوری چشم دشمنان تضمین کند.

مظلومی بیان کرد: هر چه داریم در سایه خون پاک شهیدان به دست آمده و امنیت و اقتدار کنونی کشورمان در سایه رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای والامقام رقم خورده که به همین دلیل در برابر شهدای والامقام کشورمان وظایف و دین خطیر و حساسی داریم که حضور حدأکثری در صندوق‌های رأی است.

انتهای پیام
captcha