از مناظره پشت طلق شیشه‌ای تا ترامپ بدون ماسک در کاخ سفید
کد خبر: 3927522
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
با انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا/

از مناظره پشت طلق شیشه‌ای تا ترامپ بدون ماسک در کاخ سفید

با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شاهد تغییر و تحولات زیادی در عرصه سیاسی این کشور هستیم.

از مناظره پشت طلق شیشه‌ای تا مقصر دانستن دولت ترامپ در شیوع کرونا

به گزارش ایکنا، این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تحت تأثیر مسائل بسیاری از جمله شیوع کرونا قرار گرفته که حتی رئیس‌جمهور این کشور هم از آن در امان نمانده است. نگاهی داریم به مهمترین اخبار انتخابات آمریکا در 24 ساعت گذشته.

مناظره هریس و پنس پشت طلق‌های شیشه‌ای

شبکه سی‌ان‌ان بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که مناظره انتخاباتی معاون ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان و معاون بایدن، نامزد دموکرات‌ها، پشت طلق‌های شیشه‌ای برگزار خواهد شد.

یک مقام آگاه در مورد اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مناظره انتخاباتی «کاملا هریس»، معاون بایدن و «مایک پنس»، معاون ترامپ، در روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت: کمیسیون برگزاری انتخاباتی کلیولند با توجه به اطلاعات جدید در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق هوا و افزایش شمار مبتلایان بیماران کرونایی در کاخ سفید تصمیم دارد مناظره روز چهارشنبه پشت طلق‌های شیشه‌ای برگزار شود.

جواب آزمایش کرونای پنس و هریس منفی بوده است.

از مناظره پشت طلق شیشه‌ای تا مقصر دانستن دولت ترامپ در شیوع کرونا

اولین دور مناظره میان هریس و پنس در حالی برگزار خواهد شد که با ترخیص ترامپ از بیمارستان نظامی والتر رید و بازگشت وی به کاخ سفید، کمپین انتخاباتی وی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری پس از بستری شدن سه روز در بیمارستان به علت ویروس کرونا همچنان قصد دارد تا در دور دوم مناظرات انتخاباتی ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است این ماه در میامی برگزار شود، حضور یابد.

تیم مورتاف، مدیر روابط عمومی کمپین ترامپ ۲۰۲۰ به سی‌ان‌ان گفت: رئیس‌جمهوری خواهان حضور در مناظرات است.

پلوسی خطاب به ترامپ: همه‌گیری کرونا را سیاسی نکنید

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بامداد سه‌شنبه در واکنش به ترخیص دونالد ترامپ از بیمارستان والتر رید گفت که او هیچ توجیهی برای اعلام پیروزی برای مقابله با ویروس کرونا ندارد و سیاست‌های وی آمریکایی‌ها را به خطر انداخته است.

به گزارش رویترز، پلوسی افزود: نباید با ویروس کرونا به صورت سیاسی برخورد کرد، به طوری که چنین وانمود شود که ترامپ بر ویروس غلبه کرده، به خاطر آنکه وی سیاست‌های خوبی [برای مقابله با این ویروس] داشته است، در حالی که او [ترامپ] برای آمریکا مخرب و بسیار خطرناک است.

از مناظره پشت طلق شیشه‌ای تا مقصر دانستن دولت ترامپ در شیوع کرونا

رئیس مجلس آمریکا که حامی جو بایدن، نماینده دمکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست گفت: امیدوارم این پزشکان باشند که تصمیم گرفتند ترامپ از بیمارستان ترخیص شود، هرچند آنان بعدا گفته‌اند که رئیس‌جمهوری از مراقبت پزشکی خوبی در کاخ سفید برخوردار خواهد بود.

وی به شبکه ام. اس. ان. بی. سی آمریکا اعلام کرد: ترامپ ممکن است تا آخر عمر از عوارض ویروس کرونا رنج ببرد.

ترامپ در کاخ سفید بدون ماسک پیام فرستاد

رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی که هنوز ناقل بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شود، در تازه‌ترین اقدام ضدبهداشتی خود، بدون آنکه ماسکی بر صورت داشته باشد، از مردم خواست اجازه ندهند که کرونا بر آنها مسلط شود.

دونالد ترامپ شامگاه دوشنبه پس از آنکه از بیمارستان به کاخ سفید رسید، پیامی ویدئویی را در صفحه توئیتری خود منتشر کرد که در آن آمده است: «اکنون من چیزهای زیادی درباره ویروس کرونا می‌دانم. اجازه ندهید که بر شما مسلط شود.»

از مناظره پشت طلق شیشه‌ای تا مقصر دانستن دولت ترامپ در شیوع کرونا

اینها اظهارات ترامپ مبتلا به کروناست که هنوز درمان او ادامه دارد و مدعی است که اکنون من بهترم و شاید ایمن هستم.

او در این پیام ویدئویی افزود: «از آن نترسید. شما می‌توانید آن را شکست دهید. ما تجهیزات و داروهای بسیار خوبی داریم. همه آنها اخیراً پیشرفت داشته است.»

ترامپ به دنبال حضور در مناظرات بعدی

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ بامداد سه‌شنبه پس از ترخیص وی اعلام کرد که ترامپ خواهان حضور در دور دوم مناظرات انتخاباتی است.

به گزارش نیویورک‌پست، کمپین انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهوری پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان به علت ویروس کرونا همچنان قصد دارد تا در دور دوم مناظرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا، که قرار است این ماه در میامی برگزار شود، حضور یابد.

از مناظره پشت طلق شیشه‌ای تا مقصر دانستن دولت ترامپ در شیوع کرونا

تیم مورتاف، مدیر روابط عمومی کمپین ترامپ ۲۰۲۰، به سی‌ان‌ان گفت: رئیس‌جمهوری خواهان حضور در مناظرات است.

دکتر شان کانلی، رئیس سرپرست تیم پزشکی ترامپ در بیمارستان نظامی والتر رید، دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، شرایط جسمانی وی رو بهبودی بوده و امروز هم یک دوز دیگر از آنتی‌بیوتیک رمدسیور را دریافت کرده است.

بسیاری از آمریکایی‌ها دولت ترامپ را مقصر اصلی شیوع کرونا می‌دانند

تایج نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که مردم آمریکا به جای نقش کشورهای خارجی، دولت ترامپ را مقصر اصلی شیوع ویروس کرونا در ایالت متحده می‌دانند.

از مناظره پشت طلق شیشه‌ای تا مقصر دانستن دولت ترامپ در شیوع کرونا

به گزارش روزنامه دیلی میل، در نظرسنجی مشترک دانشگاه شیکاگو و خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که مسئول اصلی اوضاع کنونی شیوع ویروس کرونا در آمریکا دولت است.

این نظرسنجی پیش از اعلام رسمی ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا تهیه شد و در آن ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان نیز دیگر کشورها را مقصر وضعیت کنونی کرونا آمریکا خواندند و ۳۹ درصد نیز وضعیت کشور را به اقدامات سازمان جهانی بهداشت مرتبط دانستند.

آستین رایت، رئیس دانشگاه شیکاگو، در مورد این نظرسنجی گفت: نتایج نشان‌دهنده بی‌اعتمادی عمومی در نحوه مدیریت دولت است.

انتهای پیام
captcha