از تأثیر مهم کرونا بر انتخابات تا انتقاد دوباره بولتون از ترامپ
کد خبر: 3929744
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/

از تأثیر مهم کرونا بر انتخابات تا انتقاد دوباره بولتون از ترامپ

با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شاهد تغییر و تحولات زیادی در عرصه سیاسی این کشور هستیم. به نظر می‌رسد که شیوع کرونا نقش خود را در انتخابات امسال پررنگ‌تر و از سوی دیگر جان بولتون بار دیگر از نحوه ریاست‌جمهوری ترامپ انتقاد کرده است.

به گزارش ایکنا، در شرایطی که کمتر از سه هفته دیگر به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده اتفاقات زیادی در عرضه سیاسی این کشور در حال وقوع است. نگاهی می‌کنیم به مهمترین تحولات انتخابات آمریکا در 24 ساعت گذشته.

تعیین‌کننده بودن کرونا در انتخاب آمریکا

گرچه اقتصاد کماکان دغدغه نخست رأی‌دهنده آمریکایی است، پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که مدیریت بحران کرونا در تعیین رئیس‌جمهوری چهل و ششم حرف اول را می‌زند.

مؤسسه افکارسنجی گالوپ در پژوهشی درباره اولویت‌ها و دغدغه‌های رأی‌دهندگان آمریکایی نوشت: جمهوری‌خواهان و دیگرانی که اقتصاد قوی پیش از بحران کرونا را به یاد آورده و ترامپ را عامل چنان موفقیتی می‌دانند که به امید احیای اقتصاد در دوران پساکرونا به او رأی خواهند داد.

از تاثیر مهم کرونا در انتخابات تا انتقاد دوباره بولتون از ترامپ

به نوشته گالوپ، کارزار انتخاباتی ترامپ امیدوار است که رأی‌دهندگان ایالات کلیدی‌ای مانند میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در از این زمره باشند. در همین حال دموکرات‌ها و دیگرانی که معتقدند سیاست‌های ترامپ در مواجهه با بیماری کووید – ۱۹ به رکودی شدیدتر منجر شده ممکن است به این نتیجه برسند که به بایدن رأی دهند. در چنین شرایطی میزان اقبال عمومی به سیاست‌های دولت ترامپ در قبال بحران کرونا اهمیتی دوچندان می‌یابد.

گالوپ نوشت: موضع نامزدها در مورد کرونا مسئله بسیار مهمی برای رأی‌دهندگان آمریکایی است.

چنین مسئله‌ای در نظرسنجی آسوشیتدپرس نیز هست.

به نوشته این خبرگزاری، دو نامزد در موضوع اقتصاد رقابت تنگاتنگ دارند و بایدن با ۴۳ درصد حمایت از ترامپ که از ۴۲ درصد اقبال عمومی برخوردار است، پیش است. با این حال، معاون وقت باراک اوباما با اختلاف کاندیدای برتر در زمینه رسیدگی به همه‌گیری کروناست و ۵۲ درصد پاسخ‌دهندگان به نامزد دموکرات‌ها و ۲۸ درصد آنان به نامزد جمهوری‌خواهان در رسیدگی به این مسئله اعتماد می‌کنند.

کشاورزان آریزونا و روی‌گردانی از جمهوری‌خواهان

به دنبال سیاست‌های اشتباه و ناکام ترامپ، برای اولین بار در دو دهه گذشته کشاورزان ایالت آریزونا دیگر تمایلی به رأی دادن به نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ندارند.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی نیوز، کشاورزان آریزونا از سال ۱۹۹۶ تا کنون به هیچ نامزد دموکراتی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رأی نداده‌اند، اما سیاست‌های ناکام ترامپ در مورد مهاجرت، تجارت و سیاست‌های محیط زیستی باعث شده تا کشاورزان برای اولین‌بار به گزینه دیگر (دموکرات‌ها) در انتخابات ۲۰۲۰ فکر کنند.

در حالی که تنها دو هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده، کشاورزان آریزونا در حال بررسی شرایط کنونی خود با زمانی هستند که ترامپ کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا را در چهار ساله گذشته برعهده گرفت.

از تاثیر مهم کرونا در انتخابات تا انتقاد دوباره بولتون از ترامپ

ایالت آریزونا، که تا کنون نیاز روزانه سبزیجات، شیر و گوشت میلیون‌ها آمریکایی‌ها را تأمین می‌کرد، برخلاف دو دهه گذشته، اکنون به انتخاب نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ می‌اندیشند.

ترامپ از زمانی که در ژانویه (بهمن) ۲۰۱۷ قدرت را در آمریکا به دست گرفت به شدت سیاست‌های ضد مهاجرتی، جنگ تجاری با چین و سیاست‌های مخالفت تغییرات اقلیم آب و هوایی را اتخاذ کرده که باعث شده تا حدودی کشاورزان آمریکایی در این چهار سال از نظر اقتصادی متضرر شوند.

انتقاد مجدد بولتون: آمریکا ایمن‌تر از گذشته نیست

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید گفت: آمریکا امروز نسبت به قبل از ریاست‌جمهوری ترامپ «ایمن‌تر» نیست.

جان بولتون در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR) نسبت به عملکرد ضعیف دولت ترامپ گفت: فکر نمی‌کنم که امروز آمریکا از چهار سال پیش امن‌تر باشد. مشکل این است که هیچ استراتژی اساسی در دولت ترامپ وجود نداشته است، به طوری که در مجموعه تصمیماتی که اتخاذ شده واقعاً از الگویی پیروی نکرده تا ما را در یک دوره زمانی پایدار به سمت موقعیتی قدرتمندتر در سطح بین‌المللی سوق دهد.

از تاثیر مهم کرونا در انتخابات تا انتقاد دوباره بولتون از ترامپ

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد، فکر می‌کنم این شکستی اساسی در رویکرد دولت (ترامپ) است که منجر به نتیجه‌گیری کلی و در زمینه‌های مختلف مطرح می‌شود که ما امروز وضعیت قدرتمندتری نسبت به زمان روی کار آمدن دولت نداریم.

بولتون که به تازگی کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» را در افشای کارنامه و  شخصیت دونالد ترامپ منتشر کرده، در گفت‌وگوهای اخیر خود آشکارا ترامپ را به ناکارآمدی در مقابله با مشکلات و ناآگاهی از فراز و نشیب امور سیاسی متهم می‌کند.

اعتراض زنان مخالف ترامپ در واشنگتن

زنان مخالف ترامپ در حالی که هفده روز مانده به انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا، روز گذشته، 26 مهر، به خیابان‌های واشنگتن آمدند و علیه رئیس‌جمهوری تظاهرات کردند و شعار دادند.

به گزارش  روزنامه واشنگتن پست، زنان مخالف ترامپ که به زنان مارس معروف هستند روز شنبه با حضور در خیابان‌های واشنگتن با دست داشتن بنرهایی با عنوان «ترامپ پنس هم‌اکنون خارج شوید» اعتراض خود را در مورد انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات اعلام کردند.

از تاثیر مهم کرونا در انتخابات تا انتقاد دوباره بولتون از ترامپ

به نوشته واشنگتن پست، حضور هزاران زن مخالف ترامپ فقط در واشنگتن نبوده و رهبران این راهپیمایی قرار است اعتراض خود را با برگزاری ۴۲۹ راهپیمایی در ۵۰ ایالت آمریکا برگزار کنند. برگزارکنندگان این راهپیمایی می‌گویند که بیش از ۱۱۶ هزار نفر متعهد شده‌اند که در روزهای آتی  در راهپیمایی‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha