انتخابات پرشور منجر به تقویت اتحادیه‌ مدغم مؤسسات قرآنی کشور می‌شود
کد خبر: 3911126
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
تعدادی از مدیران‌عامل اتحادیه‌ قرآنی استان‌ها؛

انتخابات پرشور منجر به تقویت اتحادیه‌ مدغم مؤسسات قرآنی کشور می‌شود

در روزهای باقیمانده تا سوم مرداد، زمان انتخابات هیئت بازرسی و هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی کشور، تنی چند از مدیران‌عامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی در استان‌ها حضور در این انتخابات را وحدت‌آفرین و تقویت‌کننده مسیر آتی اتحادیه کشوری دانستند.

به گزارش ایکنا؛ با شیوع موج جدید بیماری کرونا در کشور و لغو مجدد بسیاری از جلسات و گردهمایی‌ها، انتخابات هیئت بازرسی و هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی کشور (ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور و تشکیل اتحادیه واحد) پس از بارها تغییر در زمان برپایی آن بالاخره جمعه، سوم مردادماه به صورت غیر متمرکز در ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برپا می‌شود. بدین منظور گفت‌وگویی با تعدادی از مدیران‌عامل اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استا‌ن‌ها صورت گرفته و نظر آنان را درباره اهمیت این انتخابات جویا شدیم.

حجت محمودی، مدیر عامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی کرمانشاه گفت: قاعدتاً مجمع اتحادیه و انتخاب اعضای هیئت مدیره باید به صورت حضوری انجام شود، اما با توجه به شیوع کروناویروس، برگزاری انتخابات بدین شکل کار بسیار صحیحی است.


بیشتر بخوانید:


وحدت و انسجام؛ لازمه ادغام

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی بوشهر با تاکید بر اینکه همیشه از موافقان ادغام دو اتحادیه کشوری بودم، گفت: مجمع عمومی به صورت غیرمتمرکز و کاملاً قانونی برگزار خواهد شد. با ابلاغ آئین‌نامه انتخابات و اساسنامه به هر استان، وظیفه شرعی هر فعال قرآنی است که در این انتخابات شرکت کند.

وی عنوان کرد: مجامع اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی در استان‌ها، سه سال پیش با آرامش و قانونی برگزار شد، اما متاسفانه در ادغام دو اتحادیه کشوری، سال‌هاست که اختلافاتی وجود داشت که امیدوارم با حضور همه قرآنیان در انتخابات، رأی‌گیری انجام شده و در نهایت ادغام در صحت و سلامت انجام شود. در این فرصت باقی‌مانده، لازم است تا اطلاع‌رسانی و تبلیغات به منظور آشنایی با کاندیداها انجام شود تا هر چه سریعتر به حل و فصل مشکلات مؤسسات بپردازیم.

محترم قلی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مدغم قرآنی استان گلستان نیز با تاکید بر اینکه در شرایط کرونا بهترین شیوه اجرای انتخابات اتحادیه مدغم همین روش غیر متمرکز در استان‌ها است، گفت: سال‌هاست که هیچ اعتباری از دو اتحادیه کشوری به سوی اتحادیه‌های استانی روانه نشده و مؤسسات قرآنی دچار ضرر و آسیب شده‌اند. بسیاری از مؤسسات قرآنی به دلایل مالی از این حیطه دور شده و رو به تعطیلی رفته‌اند. اگر هدف مسئولان، رضای خداوند باشد، این انتخابات باید به خوبی انجام و در نهایت افرادی که لیاقت و شایستگی دارند، انتخاب شوند.

قلی‌پور با اشاره به اینکه چندین سال است که چشم انتظار برپایی ادغام دو اتحادیه قرآنی هستیم گفت: اما اینکه اتحادیه کشوری تحقق یابد، اما باز موازی‌کاری در فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی وجود داشته باشد، این ادغام بی‌فایده است. پس از تشکیل اتحادیه مدغم، همه مراکزی که تاکنون به نوعی جداگانه به فعالیت مشغول بودند، باید زیر نظر اتحادیه قرار بگیرند وگرنه این عمل وقت و نیرو به حدر دادن است.

ادغام دو اتحادیه؛ راه قانونی پیش گرفته

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی خراسان رضوی گفت: همه قرآنیان از ابتدای امر موافق ادغام دو اتحادیه قرآنی بودند، اما در شرایط کنونی که ویروس منحوسی کل کشور را درگیر کرده است، به ناچار نمی‌توان مراحل ادغام را به تعویق انداخت زیرا تبعات بسیاری در انتظار مؤسسات قرآنی است. بنابر این همه قرآنیان آمادگی دارند که این کار هر چه زودتر صورت گیرد. البته همچنان اختلافات در حوزه قرآن در کشور وجود دارد، اما در واقع گریبان‌گیر همه مؤسسات قرآنی شده است.

هاشم سعیدی‌شکوه، مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی همدان گفت: متولیان باید در راه رضای خدا به کار چنگ زده و افراد شایسته را انتخاب کنند در غیر این صورت، اگر کار برای رضای خدا نباشد نه تنها وضعیت بهتر نمی‌شود، بلکه تفرقه بیشتری حاصل می‌شود. این اتفاق در این شرایط می‌توانست در زمان و موعد دیگری انجام شود، زیرا تاکنون نیز مؤسسات بسیار منتظر این ادغام بودند، اما با اجبار و تصمیم دستگاه حاکمیتی کار درستی نبود، زیرا ممکن است این فرایند از شیوه مردمی خود خارج شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha