گام دومرحله‌ای نتانیاهو برای توسعه طرح اشغال
کد خبر: 3905418
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

گام دومرحله‌ای نتانیاهو برای توسعه طرح اشغال

منابع صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، قصد دارد طرح اشغال کرانه باختری را طی دو مرحله، شامل بسط حاکمیت اسرائیل در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مذاکره با تشکیلات خودگردان فلسطین، اجرا کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم»، امروز چهارشنبه، 28 خرداد، نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، طرح اشغال کرانه باختری را طی دو مرحله اجرا خواهد کرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: در مرحله اول حاکمیت اسرائیل به شهرک‌های واقع در عمق کرانه باختری در خارج از شهرک‌های صهیونیستی بزرگ بسط داده خواهد شد و در گام دوم نتانیاهو با تشکیلات خودگردان وارد مذاکره خواهد شد و چنانچه فلسطین با این اقدام مخالفت کند، طرح وارد فاز دوم خواهد شد.

به گفته این روزنامه صهیونیستی این طرح در حال بررسی اولیه در دیوان نخست‌وزیران است و تل‌آویو تمایل دارد که نظر آمریکا را در این خصوص بداند.

یادآور می‌شود، نتانیاهو در جریان نشستی با رهبران جنبش «امنیتی‌ها - هابتحونستیم» که الحاق را تأیید می‌کنند، اظهار کرد: الحاق ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری به اسرائیل از جمله غور اردن جزئی از برنامه ترامپ است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارتش تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز در این باره هشدار داده که تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری به هرگونه صلح در منطقه پایان خواهد داد و این طرح به معنای نابودی تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و پایانی برای هرگونه مذاکرات است و آپارتاید به شمار می‌آید.

انتهای پیام
captcha