تأکید محمود عباس بر تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه طرح الحاق
کد خبر: 3904884
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

تأکید محمود عباس بر تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه طرح الحاق

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از نماینده رام‌الله در سازمان ملل خواست تا طرح تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با طرح الحاق بخشی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی را تقدیم مجمع عمومی سازمان ملل کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از «ریاض منصور»، نماینده تشکیلات خودگردان در سازمان ملل خواسته که طرح تشکیل ائتلاف بین‌المللی جهت مقابله با طرح رژیم صهیونیستی برای ضمیمه بخشی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی را تقدیم مجمع عمومی سازمان ملل کند.

صائب عریقات افزود: محمود عباس با توجه به ادامه فشارهای مستقیم بسیاری از کشورهای غربی و عربی و منطقه‌ای برای جلوگیری از اجرای طرح الحاق، ریاض منصور ،نماینده فلسطین در سازمان ملل را مأمور کرد تا برای ارتقای سطح حاضران در نشست شورای امنیت در 24 ماه جاری میلادی از نمایندگان به وزرای خارجه تلاش کند.

عریقات گفت: از کشورهای عربی همچنین خواسته شده تا برای ایجاد «شبکه تأمین مالی» برای فلسطین اقدام کنند و وامی به ارزش 100 میلیون دلار به صورت مرحله‌ای و ماهانه اعطا کنند تا رام‌الله بتواند با چالش‌های پیش روی فلسطین مقابله کند.

وی اعلام کرد که رام‌الله از اتحادیه اروپا خواسته است تا در خصوص طرح الحاق، مواضع رسمی اتخاذ کند و در صورت اجرایی شدن طرح الحاق، اسرائیل را تحریم و فلسطین را به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام
captcha