حضور 700 حافظ اراکی در طرح قرآنی «خیزش ۱۰ میلیونی حافظان»
کد خبر: 4211806
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴

حضور 700 حافظ اراکی در طرح قرآنی «خیزش ۱۰ میلیونی حافظان»

دبیر طرح مردمی «خیزش ۱۰ میلیونی حافظان» اراک با اشاره به اجرای این طرح برای دومین سال در دو شهرستان اراک و خمین گفت: بیش از 700 حافظ در اراک و 30 حافظ در خمین ما را در اجرای این طرح همراهی می‌کنند.

سمیه آروئی، دبیر طرح مردمی «خیزش ۱۰ میلیونی حافظان» اراک

سمیه آروئی، دبیر طرح مردمی «خیزش ۱۰ میلیونی حافظان» اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اجرای طرح قرآنی را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دانست و گفت: هر یک از ما فعالان جامعه قرآنی در جهت تحقق این مهم تکلیفی برعهده داریم که باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اولین دوره این طرح سال گذشته با حضور بیش از 300 حافظ در سطوح و مقاطع مختلف سنی برگزار و با برگزاری دو آیین اختتامیه ویژه کودکان و بزرگسالان به کار خود پایان داد، اظهار کرد: دومین دوره این طرح از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و ثبت‌نام بیش از 700 حافظ نشان از استقبال بسیار خوب آنان داشت.

آروئی ادامه داد: سال گذشته این طرح فقط در اراک برگزار شد، اما حافظانی از شهرستان‌های شازند و خمین جهت شرکت در آزمون‌ها به اراک سفر می‌کردند. امسال با کمک و همراهی مهد قرآن و مؤسسه قرآنی «والفجر» خمین این طرح در این شهرستان نیز همزمان با اراک در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: این طرح قرآنی خودجوش و از سوی تعدادی از حافظان اراکی به‌منظور تقویت و تثبیت محفوظات حفاظ و با رویکرد پیش‌رونده و افزایش محفوظات در نظر گرفته شده است. سال گذشته این طرح در قالب شش مرحله برگزار شد، اما امسال طبق تقویم تدوین شده در قالب هشت مرحله به فاصله 40 روز برگزار می‌شود. تاکنون سه مرحله برگزار شده و مرحله بعدی 10 خرداد پیش‌بینی شده است.

آروئی با اشاره به اینکه این طرح ویژه بانوان اراکی بدون محدودیت سنی و پسران کمتر از 10 سال برگزار می‌شود، ادامه داد: آزمون هشت مرحله آذرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و اختتامیه ویژه کودکان و بزرگسالان در آذرماه و دی‌ماه برگزار خواهد شد. شروع دوره سوم نیز از بهمن‌ماه سال جاری همزمان با دهه فجر است.

وی از برگزاری دوره آموزش داوری خبر داد و افزود: با توجه به حجم گسترده حافظان، داوری فقط با داوران سال قبل کاری دشوار بود، جهت رفع این مشکل اقدام به برگزاری دوره آموزش داوری ویژه بانوان حافظ حداقل پنج جزء حفظ کردیم که 40 نفر در این دوره شرکت کردند و هفت نفر از آنان پذیرفته شدند که داوری سطوح پایین‌تر را برعهده دارند و داوران سال قبل در سطوح بالاتر داوری می‌کنند. تقریبا در هر دوره آزمون از 10 داور استفاده می‌شود.

آروئی پیشرفت حفاظ نسبت به دوره‌های قبل را یکی از مزیت‌های شرکت در این طرح دانست و اضافه کرد: خوشبختانه بانوان از اجرای طرح استقبال خوبی داشته‌اند. با شروع این طرح متوجه استعداد و ظرفیت خوب قرآنی بانوان در اراک و شهرستان‌ها شدیم. امید است با هم‌افزایی بتوان ظرفیت‌ها را تقویت و گامی مؤثر در تحقق فرمایش رهبری برداشت.

انتهای پیام
captcha