ارسال ۲۹۳ مقاله به همایش «گفتمان‌سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه»
کد خبر: 4200632
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

ارسال ۲۹۳ مقاله به همایش «گفتمان‌سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه»

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: 293 مقاله به همایش «گفتمان‌سازی تأثیر حجاب برسلامت زن، خانواده و جامعه» رسیده که از این میزان 270 مقاله در دانشگاه‌های کشور و 23 مقاله از کشور عراق بوده و 30 مقاله به چهار مجله علمی پژوهشی راه پیدا کردند.

همایش «گفتمان‌سازی تاثیر حجاب برسلامت زن، خانواده و جامعه»به گزارش ایکنا از قم، مریم بردبار، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) در همایش «ملی گفتمان‌سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه» که امروز، 30 بهمن‌ماه در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه از 130 ملیت دنیا در قم حضور دارند، اظهار کرد: قم بین‌المللی‌ترین شهر ایران است و هیچ شهری در کشور این ویژگی را ندارد؛ قم فرصت بی‌نظیری برای توسعه علوم دینی و علوم انسانی است.

وی با اشاره به روایت امام صادق(ع) که فرمودند: علم در شهرى آشكار خواهد شد به نام قم، اين شهر معدن علم و فضل مى‌شود، ادامه داد: این علم مطلق است که هم علوم انسانی و هم طبیعی را شامل می‌شود، 600 مرکز آموزشی و پژوهشی در قم فعال است و در حوزه علوم انسانی ادعا دارند و این مراکز در گسترش علوم انسانی قرآن‌بنیان فعالیت دارد.

بردبار اظهار کرد: دانشگاه حضرت معصومه(س) در سال 1386 تأسیس شده و از جمله سه دانشگاه ویژه بانوان در کشور است؛ این دانشگاه افزایش توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف و تقویت باورهای اعتقادی و تربیت اجتماعی آنان را مدنظر قرار داده و در 13 رشته در مقطع کارشناسی و 10 رشته در مقطع ارشد، با تدریس 100 عضو هیئت علمی به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به یک هزار و 500 دانشجوی ایرانی و غیر ایرانی می‌پردازد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران و دبیران این همایش افزود: این همایش 540 نفر شرکت‌کننده حضوری و غیرحضوری دارد و 293 مقاله به این همایش رسیده که از این میزان 270 مقاله در دانشگاه‌های کشور و 23 مقاله از کشور عراق بوده و 30 مقاله به چهار مجله علمی پژوهشی راه پیدا کردند و امیدواریم بتوانیم دبیرخانه دو سالانه این همایش را تأسیس کنیم.

توجه به حجاب در تمام اسناد معنوی، مذهبی و تاریخی

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین آخوندزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ماه شعبان، ماه پر فضیلتی است، در روایات نیمه شعبان به نوعی شب قدر است و به‌واسطه این علما فرموده‌اند که احیای شب نیمه شعبان جزو اعمال بافضیلت است و در این سال‌های اخیر مسجد جمکران احیای نیمه شعبان را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این ماه منسوب به پیامبر(ص) است که فرمودند شعبان شهر من است و خداوند بیامرزد آن کسی را که در این ماه به من کمک کند و حال سؤال این است باید در این ماه چه کنیم؛ «صَفوان بن مهران از امام صادق(ع) نقل می‌کند که امام فرمودند به اطرافیانت بگو در ماه شعبان روزه بگیرند. سؤال کردم مگر این ماه چه ویژگی دارد که این توصیه را به اطرافیانم داشته باشم و منظور از یاری کردن پیامبر روزه ماه شعبان است.»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به حجاب و اثرات آن در فضای فردی، اجتماعی و سلامت جامعه افزود: این همایش با حضور اندیشمندان کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود، مقالاتی امروز ارائه می‌شود که از زوایای مختلف به این موضوع مهم پرداخته است؛ موضوع حجاب به اندازه‌ای مهم است که در تمام اسناد معنوی، مذهبی و تاریخی ما از نگاه عقلی و نقلی به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه در ادیان مختلف نیز به این مهم پرداخته شده است و یک امر عادی نیست و دستورات دین اسلام قطعی است، بیان کرد: وقتی تاریخ و ادیان تمدن‌ها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که درخصوص حجاب دارای نظراتی هستند و اثرات سوء بی‌حجابی در جوامع مختلف دیده می‌شود.

انتهای پیام
captcha