نقش هنر در گشودن گره‌های اجتماعی دیده شود
کد خبر: 4197661
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

نقش هنر در گشودن گره‌های اجتماعی دیده شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر نقش هنر در باز کردن گره‌های اجتماعی، گفت: امروز مسئله امید و نشاط اجتماعی باید در سطح جامعه غالب شود و در حوزه جوانی جمعیت نیز باید تلاش جدی صورت گیرد لذا در این دست مسائل اجتماعی می‌شود با توسل به هنر، گره‌گشایی اتفاق بیفتد.

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز، ۱۴ بهمن‌ماه در آیین گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه شهید شهرانی مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرکرد با تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با اشاره به اینکه هنرمندان استان چرخ‌های هنر را در استان به حرکت در می‌آورند، اظهار کرد: به‌ویژه هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی امسال توانستند یک نمایشگاه ویژه را شکل بدهند و شاهد برپایی شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر هستیم که در استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه در دو سال اخیر برای رونق‌بخشی به عرصه هنر تلاش داشته‌ایم، ادامه داد: علاوه بر پیگیری رونق هنر، تلاش داریم نقش هنر در باز کردن گره‌های اجتماعی را پررنگ‌تر داشته باشیم؛ امروز مسئله امید و نشاط اجتماعی باید در سطح جامعه غالب شود و در حوزه جوانی جمعیت نیز باید تلاش جدی صورت گیرد و در این دست مسائل اجتماعی می‌شود با توسل به هنر، گره‌گشایی اتفاق بیفتد. 

احمدی بیان کرد: از دیگرسو، برای رونق‌بخشی به اقتصاد هنر باید ارتباط آن با جامعه بیش از پیش نزدیک‌تر شود و لذا تلاش‌های ما ناظر به همین مسائل است که در این راستا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتباراتی را به تمامی انجمن‌های هنری استان‌ها اختصاص داده و مقرر است نقشه راه انجمن‌های هنری مورد حمایت قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد: از تمامی فعالان عرصه هنر درخواست می‌شود که نقشه راه کاربردی و راهبردی خود ناظر به مسائل اجتماعی را به ما ارائه دهند تا از اعتبارات وزارتخانه برای این موضوع بهره‌مند شوند. 

احمدی ادامه داد: پیگیری‌هایی از صندوق اعتباری هنر و شرکت‌ها برای خرید آثار هنری هنرمندان استان در دست انجام است و اینها گام‌های اول در مسیر پر فراز و نشیبی است که در پیش داریم تا به سمت ایجاد تمدن نوین ایرانی اسلامی پیش برویم.

وی در پایان گفت: در روزهای آینده رویدادها و اتفاقات هنری مهمی در پیش است که از جمله اکران فیلم‌های جشنواره فجر با یاری حوزه هنری استان از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه، برپایی برنامه‌های هفته فرهنگ و هنر در سطح استان و ویژه‌برنامه‌های روز استان که نمایشگاهی به همین مناسبت از ۱۸ تا ۲۲ بهمن‌ماه برپا خواهد شد. 

یادآور می‌شود، در نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر، آثاری از هنرمندان شاخص استانی تا 22 بهمن‌ماه در نگارخانه شهید شهرانی مجتمع فرهنگی هنری غدیر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha