استقبال از مسابقه «موذن محله» در دبی
کد خبر: 4194597
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

استقبال از مسابقه «موذن محله» در دبی

اداره امور اسلامی و خیریه دبی، اعلام کرد سیصد و یازده داوطلب در مسابقه بهترین موذن محله در این امارت ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره امور اسلامی و خیریه دبی، تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه «مؤذن محله» که توسط اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی راه‌اندازی شده است به 311 شرکت کننده و تعداد فیلم‌های ضبط شده ارسالی داوطلبان تاکنون به 120 مورد رسیده است. 
این اداره ابتکار مؤذن محله را به منظور ارتقای فرهنگ آگاهی دینی در جامعه، به ویژه در بین خانواده‌ها و ایجاد ارتباط نزدیک بین خانواده و مسجد، راه اندازی کرده و هدف از آن  جذب جوانان مناطق مختلف دبی به فعالیت‌های دینی ، انتخاب بهترین صداها برای اقامه اذان و آموزش آنها برای تبدیل شدن به مؤذن محله در آینده است.
جاسم محمد الخزرجی، مدیر مرکز قرآنی مکتوم توضیح داد که ایده این ابتکار حول محور تقویت هویت دینی مردم امارات و تقویت ایمان دینی نوجوانان شکل گرفته است. در این طرح کودکان نواحی و محله‌های شهر دبی از سنین (6 تا 16 سال) جهت آموزش اقامه اذان به صورت صحیح شرکت می‌کنند.
داوطلبان ابتدا باید با فیلمبرداری یک کلیپ کامل اذان به مدت 20 دقیقه با حضور اولیای خود و بدون استفاده از هیچ برنامه‌های بهبود صدا و سپس آپلود کلیپ در ایمیل مخصوص مسابقه ثبت نام کنند و سپس هیئت داوران یک نفر را از هر محله انتخاب می‌کند.

پس از آن مسابقه‌ در بین نفرات برتر برگزار می‌شود که مردم از طریق رسانه‌های اجتماعی رای می‌داهند و برنده را به عنوان موذن برتر انتخاب می‌کنند.

الخزرجی افزود که این برنامه‌ها در راستای برنامه اجتماعی دبی 2033 و در چارچوب طرح افزایش آگاهی دینی در امارت دبی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha