کمیته‌های مشارکت در انتخابات در محلات و مساجد تشکیل شود
کد خبر: 4194526
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

کمیته‌های مشارکت در انتخابات در محلات و مساجد تشکیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: ضرورت دارد کمیته مشارکت در انتخابات محلات و در هر مسجد نیز شکل بگیرد و پایگاه‌ها فعال شوند، البته صحبت‌ها و نظرات حتماً در میدان عملیاتی شوند و با کارهای تبیینی زمینه تحول در افکار و نگاه‌ها در جهت مشارکت مردم در این رویداد مهم فراهم شود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان عصر روز گذشته، ۲۷ دی‌ماه در نهمین شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر فرصت‌های مغتنم رجب المرجب که باید غنیمت شمرده شود، اظهار کرد: هر چه می‌توانیم با اعمالی که در این ماه وارد شده است، اولاً نگاه توحیدی خودمان را تقویت کنیم از جمله که روزه در این ماه بسیار سفارش شده و اگر نتوانستیم، از تسبیحات چهارگانه غفلت نکنیم زیرا شناخت انسان را نسبت به پروردگار متعال افزایش داده و باعث قرب الهی می‌شود.

وی با ذکر اینکه شرکت در انتخابات یک آزمون مهم و اساسی برای تقویت اسلام و نظام اسلامی است، ادامه داد: اگر بخواهیم رکن جمهوریت تقویت شود حتماً با همین نگاه و رویکرد معنوی و به مدد بینش‌های توحیدی و خلقیات برگرفته از صلحا و علما و اولیای دین حاصل خواهد شد که ماه رجب بستر مهم تقویت این نگاه است. اگر دل را به معنویت نورانی کنیم کارهای ما نیز برکت خواهد داشت. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در گوشه و کنار استان جاهایی را که بیشتر توقعات و مطالبات وجود دارد، رفت و آمد داشته باشند و خوب است که استاندار و مدیران و مسئولان به‌صورت گروهی به جای‌جای استان سفر کنند و مطالبات را تا می‌توانند پاسخ بدهند. اگر به این مطالبات پاسخ ندهیم و امید در بین مردم ایجاد نشود، ما هر کار دیگری کنیم جواب نخواهد داد و تبلیغات زمانی اثر می‌کند که مردم آثار کار و خدمت را در میدان ببینند.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در هر دستگاه و نهاد یک کمیته مشارکت در انتخابات شکل بگیرد، توضیح داد: این کارگروه باید بررسی کند که برای افزایش مشارکت در انتخابات چه کارهایی می‌توان انجام داد که گزارش‌های کارشان را باید به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه دهند.

نکونام افزود: جا دارد کمیته مشارکت در انتخابات محلات و در هر مسجد نیز شکل بگیرد و پایگاه‌ها فعال شوند، البته صحبت‌ها و نظرات حتماً در میدان عملیاتی شوند و با کارهای تبیینی زمینه تحول در افکار و نگاه‌ها در جهت مشارکت مردم در این رویداد مهم فراهم شود. 

وی تشکیل کارگروه‌ها با مسئولیت دستگاه‌های مؤثر را نیز یادآور شد و بیان کرد: فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که در جای‌جای استان فعال انتخاباتی داشته باشیم؛ آموزش‌وپرورش با توجه به وسعت مخاطبانش می‌تواند مؤثر باشد، همچنین دانشگاه‌ها زمینه برپایی مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی را هر چه بیشتر فراهم کنند. بزرگان طوایف در نقاط مختلف استان می‌توانند مسئولان کارگروه‌های مشارکت در انتخابات شوند.

نکونام با تصریح اینکه شهرداری‌ها در سراسر استان خود را موظف بدانند که آثار کارشان ناظر بر انتخابات در کوچه و خیابان دیده شود، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه تعبیر اسلامی بودن مردم و نقش و حضور آنان را مورد اشاره قرار دادند یعنی اگر مردم باشند اسلام پیاده می‌شود و لذا این مردم را باید در صحنه نگه داشت و رضایت آنان را جلب کرد و این نکات در قالب نوشته‌ها و تابلوها و بنرها در سطح شهرها باید مشهود باشد. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان بر اهمیت امید تأکید و بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر مسئله امیدواری به فضل الهی و به مردم تأکید دارند و لذا مشارکت خوبی در انتخابات خواهیم داشت و باید با توکل بر خداوند متعال و دلی سرشار از امید کار جهادی در این عرصه را پیش ببریم. 

نکونام در پایان گفت: همه این موارد مطرح شده در خصوص انتخابات به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ و اجرایی شوند.

انتهای پیام
captcha