آغاز مرحله استانی جشنواره «حیات» از دهه فجر + صوت
کد خبر: 4194447
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

آغاز مرحله استانی جشنواره «حیات» از دهه فجر + صوت

مرحله استانی جشنواره «حیات» که با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان از سوی مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، دهه فجر آغاز شده و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.

محمد باباییمحمد بابایی، مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: جشنواره حیات «حس یک انتخاب تازه» که از سوی مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود در پی استقبال چشمگیر دانشجویان تا پایان دی‌ماه تمدید شد و تاکنون نزدیک به هفت هزار دانشجو از سراسر کشور در این رویداد قرآنی شرکت کردند.

وی ادامه داد: این جشنواره در مرحله استانی از روز نخست ایام‌الله دهه فجر تا 20 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و منابع و محتوای مورد نظر نیز تهیه و در اختیار واحدهای استانی قرار گرفته است.

دبیر جشنواره حیات تصریح کرد: از میان رشته‌های برگزار شده در مرحله استانی تنها یک رشته یعنی حفظ موضوعی قرآن با نظارت و مدیریت مستقیم دبیرخانه و به شکل کتبی و آنلاین برپا می‌شود و برگزاری سایر رشته‌ها اعم از حفظ سوره‌های منتخب، مداحی، قرائت تحقیق، مداحی، خوشنویسی و ... به استان‌ها واگذار شده است.

بابایی با اشاره به اینکه در بخش حفظ موضوعی قرآن که به شکل سراسری برگزار می‌شود، سه هزار دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: علاوه بر کتاب «حیات» به عنوان کتاب محتوایی این جشنواره برای مسابقه حفظ موضوعی قرآن یک کتاب مجزا نیز در نظر گرفته شده که در اختیار واحدهای استانی قرار گرفته است و علاوه بر آن در جریان برگزاری مرحله استانی این جشنواره، 10 موشن‌گرافیک طراحی و تولید شده است که به عنوان محتوای بصری شرکت‌کنندگان، مبنای این مسابقات قرار می‌گیرد و 10 موشن‌گرافیک دیگر نیز برای برگزاری مرحله کشوری این جشنواره در نظر گرفته شده که به موقع منتشر خواهد شد.

کد

بابایی ادامه داد: منتخبان مرحله استانی جشنواره و مسابقه حفظ موضوعی که به شکل سراسری برگزار می‌شود، برای شرکت در جشنواره کشوری «حیات» که اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد برگزاری آن خواهیم بود، معرفی می‌شوند.

وی در پایان گفت: در مرحله کشوری به ویژه حفظ موضوعی قرآن، علاوه بر رقابت کتبی در مرحله استانی، دانشجویان به مسابقه به شکل ارائه کنفرانس پیرامون آیات حفظ شده خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha