راه‌اندازی ۲ مدرسه تولید و مهارت در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4193753
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۹

راه‌اندازی ۲ مدرسه تولید و مهارت در چهارمحال‌وبختیاری

مسئول مهارت‌افزایی عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به فعالیت ۱۷ مدرسه تولید و مهارت در سطح کشور، گفت: چهارمحال و بختیاری با فعالیت ۲ مدرسه، از استان‌های پیش‌رو در راه‌اندازی مدارس تولید و مهارت است به‌ویژه مدرسه تومانک با روحیه جهادی پیشرفت خوبی داشته و به درآمدزایی نیز رسیده است.

نشست بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام ره

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی غضنفری، مسئول مهارت‌افزایی عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) روز گذشته، ۲۳ دی‌ماه در جریان بازدید از تعدادی مدرسه تولید و مهارت استان با اشاره به اینکه مدارس تولید و مهارت دارای دو بخش عمومی و تخصصی هستند، اظهار کرد: در بخش عمومی، دانش‌آموزان مهارت‌های اولیه را یاد می‌گیرند و در بخش تخصصی کارگاه‌های تولیدی را راه‌اندازی می‌کنند که البته با هدف درآمدزایی نیست بلکه کارآفرینی و تولید را آموزش می‌بینند.

وی با ذکر اینکه تا کنون ۱۷ مدرسه تولید و مهارت در سطح کشور راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مدرسه تومانک یکی از دو مدرسه تولید و مهارت چهارمحال و بختیاری است که به مرحله تولید رسیده است و البته درآمدزایی نیز دارد که درآمد آن صرف خرید مواد اولیه برای ادامه کار می‌شود. 

غضنفری بیان کرد: چهارمحال و بختیاری از استان‌های پیش‌رو در راه‌اندازی مدارس تولید و مهارت است به‌ویژه مدرسه تومانک با روحیه جهادی پیشرفت خوبی داشته و به درآمدزایی نیز رسیده است.

یادآور می‌شود، چهارمحال و بختیاری تا کنون با راه‌اندازی ۲ مدرسه تولید و مهارت در شهرستان بن از جمله استان‌های پیش‌رو در عرصه مهارت‌افزایی شغلی دانش‌آموزان است. مدرسه روستای تومانک یکی از مدارس است که تاکنون با راه‌اندازی یک گلخانه و یک کارگاه گلیم و گبه به مرحله تولید رسیده است. همچنین مدرسه‌ای در شهر بن اقدام به راه‌اندازی کارگاه سفالگری و یک کارگاه قلم‌زنی کرده است. 

انتهای پیام
captcha