برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام
کد خبر: 4191626
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام

مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام از روز گذشته 12 دی به مدت سه روز در حال برگزاری است.

میکائیل باقریبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام گفت: مرحله مقدماتی این دوره از روز گذشته سه‌شنبه دوازدهم دی‌ماه آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق در بخش پسران و قرائت ترتیل در بخش دختران و همچنین رشته حفظ کل ویژه هر دو بخش برگزار می‌شود و هیئت داوران متشکل از 10 کارشناس بین‌المللی، با حضور در سازمان دانش‌آموزی اجرای ضبط شده دانش‌آموزان شرکت‌کننده را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

باقری تصریح کرد: در این مرحله حدود ۵۰ شرکت‌کننده از ۲۰ کشور حضور دارند که پس از داوری و ارزیابی اولیه، افرادی که حد نصاب امتیاز را کسب کنند به مرحله نهایی این دوره راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: مرحله نهایی مسابقات که به صورت حضوری از 26 بهمن برگزار خواهد شد و نمایندگان ایران، مهدی اکبری و اسما فلکی در رشته قرائت قرآن و سیدمحمدصادق حسینی و محنا قنبری در رشته حفظ قرآن هستند.

وی در پایان گفت: پیش  از این مرحله، آثار دانش‌آموزان از نظر فنی ارزیابی و داوری شده است و مرحله نهایی همزمان با مسابقات قرآن بزرگسالان و با همکاری و همراهی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha