زیاده‌خواهی و ضعف در دین به مفاسد اقتصادی منجر می‌شود
کد خبر: 4188046
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

زیاده‌خواهی و ضعف در دین به مفاسد اقتصادی منجر می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، به دنبال سود بیشتر بودن را از آسیب‌های اقتصاد دانست و گفت: زیاده‌خواهی و ضعف در دین باعث می‌شود، مفاسد اقتصادی رخ دهد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 24 آذرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: سیره حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای شیعیان است و اگر به صورت گسترده در جامعه وجود داشته باشد، مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از برخی مفاسد اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که باید جلوی فساد اقتصادی گرفته شود و نگذاریم که این موضوع در جامعه به وجود آید.

ناصری، فساد اقتصادی را نتیجه ضعف در دین بیان کرد و افزود: اگر از ابتدا کودکان خود را با سیره انبیا آشنا کنیم و آنها را به نماز انس دهیم، به هیچ عنوان فساد در وجود آنها مشاهده نخواهد شد. بنابراین تقویت بنیه دینی خود و جامعه و به ویژه در میان کودکان و نوجوانان برای ما ضرورت دارد چون امروز دشمن تمام هم و غم خود را برای از بین بردن بنیه دینی جامعه به کار بسته و در دوره طاغوت هم این کار را تا جایی انجام دادند و در تلاش بودند که اسلام را به صورت کامل از ایران دور کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: دشمن پس از انقلاب هم با وجودی که اسلام در ایران جای خود را پیدا کرد با عده و تجهیزات بیشتر تلاش کرد که اسلام و ارزش‌ها را از مردم را بگیرند و امروز هم رسماً اعلام می‌کنند که باید از خدا دور شویم و حجاب و ارزش‌ها را کنار بگذاریم.

وی بی‌خدا بودن را عامل مفاسد مختلف دانست و گفت: شخصی که ایمان داشته و با خدا باشد فساد نمی‌کند، رشوه نمی‌گیرد، دروغ نمی‌گوید و در مجموع هر کاری را که با ارزش‌ها مغایرت داشته باشد را انجام نمی‌دهد. وقتی شخصی دین داشته باشد، نمی‌تواند میلیاردها ارز بگیرد و به جای وارد کردن کالاهای مورد نیاز کشور و مردم آن هم با قیمت مناسب به سمت کالاهایی می رود که برای او سود بیشتر داشته باشد و بتواند با قیمت‌های گزاف به مردم بفروشد.

ناصری طلب سود بیشتر را یکی از آسیب‌های اقتصاد دانست و بیان کرد: متأسفانه خصلت بدی در جامعه مسلمانان به وجود آمده که همه به دنبال جلب سود بیشتر هستیم و یکی از مهمترین موارد در فسادزایی همین موضوع است. اگر دولت می‌خواهد جلوی مشکلات و مفاسد اقتصادی و تورم را بگیرد باید افرادی که در رأس قرار دارند را به مسیر وارد کنند و به گونه ای عمل شود که کالاهای مورد نیاز جامعه با سود متعارف وارد کشور شود و قطعاً با این اقدام مفاسد اقتصادی و گرانی‌ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

امام جمعه یزد که در طول دوران سال‌های تبعید حضرت امام خمینی(ره) و از یاران ایشان بود گفت: امام خمینی(ره) لحظه‌ای از فکر مسلمانان و مردم ایران دور نبود و ما هم باید به تبعیت از آن حضرت به فکر دیگران باشیم و برای موفقیت تمام جامعه و رفع مشکلات همه مردم تلاش داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha