فرهنگسرای اندیشه غدیر حمیدیا به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 4212879
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱

فرهنگسرای اندیشه غدیر حمیدیا به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار حمیدیا با اشاره به روند احداث فرهنگسرای اندیشه غدیر این شهر گفت: تاکنون ۲۶ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود با اعتباری حدود سه میلیارد تومان دیگر طی دو تا سه ماه آینده آماده بهره‌برداری کامل شود.

علی مراد الله وردی، شهردار حمیدیابه گزارش ایکنا از یزد، علی مراد الله‌وردی، شهردار حمیدیا، نهم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه در سال گذشته 35 پروژه نیمه‌تمام شهری به پایان رسید گفت: بودجه شهرداری حمیدیا در سال گذشته 185 میلیارد تومان بود که در پایان سال مبلغ 202 میلیارد تومان محقق شد. 
 
وی با اشاره به اینکه 82 درصد از بودجه شهر حمیدیا در سال 1402 صرف امور عمرانی و 18 درصد صرف امور جاری شده است بیان کرد: حمیدیا جزو اولین شهرهایی در استان بوده که برنامه پنج ساله آن مصوب شده است و خوشبختانه طرح‌های شهرداری مطابق برنامه پیش می‌رود.
 
الله‌وردی وضعیت شهر حمیدیا از لحاظ مسائل فرهنگی را  قابل‌قبول دانست و افزود: در شهر حمیدیا چندین گروه سرود مطرح کشوری و بین‌المللی وجود دارد که جزو افتخارات این شهر است و همچنین مجتمع فرهنگی امام علی(ع) در یک اقدام ارزشمند که مورد تقدیر مسئولان استان نیز واقع شده به آموزش سواد رسانه اختصاص‌ یافته است.
 
شهردار حمیدیا با اشاره به سیل‌های چند سال اخیر و خسارات وارده به شهر گفت: در این زمینه یک مخزن یکهزار و ۵۰۰ مترمکعبی برای مهار رواناب‌های شهر ساخته شده که در بارندگی اخیر به خوبی آبگیری شد و سعی داریم دو مخزن دیگر برای مهار رواناب‌ها احداث کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگسرای اندیشه غدیر حمیدیا مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند اظهار کرد: این فرهنگسرا در مجموع دارای سه هزار مترمربع زیربنا است و برای این مجموعه فضاهای متنوع فرهنگی برای استفاده عموم شهروندان حمیدیا در نظر گرفته شده‌ است.

الله‌وردی اضافه کرد: تاکنون ۲۶ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود با اعتباری حدود سه میلیارد تومان دیگر طی دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

شهردار حمیدیا، ایجاد بوستان شهردار، ساماندهی میدان محمد رسول الله(ص) و ساماندهی بلوار شهید دشتی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: طرح ساماندهی بلوار دشتی در چهار فاز طراحی شده که فاز نخست آن در قالب تعویض رویه آسفالت و زیباسازی از میدان آقابایی تا میدان محمد رسوالله(ع) عملیاتی و انجام شد.

وی گفت: فازهای بعدی این طرح با جداسازی آب فضای سبز، سامان‌دهی پیاده‌رو و جابجایی کارگاه‌های مزاحم شهری مستقر در بلوار و انتقال آنها به شهرک ۲۹ هکتاری در نزدیکی محمدآباد و نیز محدودسازی دسترسی‌ها به بلوار با ایجاد باغچه‌های فضای سبز در جوار بلوار و تعویض رویه آسفالت در حال انجام است. در برآورد اولیه اعتباری بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان برای این طرح نیاز است.
انتهای پیام
captcha