اعلام جزییات مسابقه نهایی سوگواره «راوی رزم» در تفت
کد خبر: 4186809
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

اعلام جزییات مسابقه نهایی سوگواره «راوی رزم» در تفت

دبیر تخصصی نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «راوی رزم» استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقه نهایی و آیین اختتامیه این سوگواره به مناسبت ایام فاطمیه، جزییات آن را اعلام کرد.

سوگواره «راوی رزم» در تفتمحمدرسول شجاعی، دبیر تخصصی نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «راوی رزم» استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام زمان برگزاری بخش مسابقه نهایی و آیین اختتامیه نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی راوی رزم به میزبانی شهرستان تفت گفت: این مسابقه با هدف شناسایی و استعدادیابی نوجوانان و جوانان در هنر آیینی مذهبی شبیه‌خوانی و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و حماسه قیام حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در استان آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از ارسال آثار و داوری، مسابقه نهایی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 22 و 23 آذرماه در حسینیه بیت‌العباس محله گرمسیر شهرستان تفت برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان  این سوگواره نیز با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان و اقشار مختلف مردم، پس از نماز مغرب و عشا در روز پنجشنبه، 23 آذرماه در حسینیه بیت‌العباس  برگزار می‌شود.

دبیر تخصصی نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «راوی رزم» استان یزد با اشاره به رعایت نکاتی از سوی منتخبان سوگواره برای بخش نهایی، انتخاب نسخه مناسب و درست یکی از مجالس تعزیه، پوشیدن لباس مناسب نقش مورد نظر و.... را از جمله این شرایط برشمرد و افزود: چنانچه هنگام اجرا نیاز به نقش مکمل و یا نسخه‌خوان دیگری است، حتماً وی نیز باید با لباس کامل حضور یابد و نقش مکمل رو اجرا کند. البته اجرای مکمل مورد داوری قرار نخواهد گرفت و صرفاً برای اجرای بهتر شخص مورد نظر در مسابقه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حضور افراد برگزیده در مراسم اختتامیه برای دریافت جوایز الزامی است گفت: در مرحله مسابقه حضوری خلاقیت‌های هنری شرکت کنندگان نیز مورد توجه و ارزیابی قرار می‌گیرد و هر فرد برای اجرای نقش مورد نظر خود و یا نوازندگی ساز مورد نظر تنها پنج دقیقه زمان خواهد داشت و داوران مختار هستند به محض  احساس کفایت اجرا نسبت به قطع کردن اجرا اقدام کنند.

یادآور می‌شود مسابقه حضوری نخستین سوگواره شبیه‌خوانی راوی رزم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 22 و 23 آذرماه در محل حسینیه بیت‌العباس محله گرمسیر شهرستان تفت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha