پخش زنده اختتامیه مسابقات قرآن از رادیو قرآن، ترتیل و تلاوت + صوت
کد خبر: 4185972
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
مسعودرضا خالقی خبر داد؛

پخش زنده اختتامیه مسابقات قرآن از رادیو قرآن، ترتیل و تلاوت + صوت

مدیر گروه جامعه، محافل و مسابقات شبکه رادیویی قرآن ضمن تأکید بر پوشش کامل چهل‌ و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، بر پخش زنده آیین اختتامیه این دوره از مسابقات به صورت همزمان از سه شبکه رادیو قرآن، ترتیل و تلاوت خبر داد.

مسعودرضا خالقی، مدیر گروه جامعه، محافل و مسابقات شبکه رادیویی قرآن

مسعودرضا خالقی، مدیر گروه جامعه، محافل و مسابقات شبکه رادیویی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا درباره نحوه پوشش چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حدود چند ماهی پیش از آغاز مسابقات، مکاتبه‌ای از سوی مرکز امور قرآنی اوقاف انجام شد و از همان زمان برنامه‌ریزی‌ها انجام و گفت‌وگوها با صدا و سیمای مرکز بجنورد انجام شد و مساعدت‌های اولیه صورت گرفت.

مدیر روابط عمومی رادیو قرآن با اشاره به اینکه طی جدول مسابقات و برنامه روتین رادیو قرآن، برنامه‌ریزی‌های نهایی انجام شد، اضافه کرد: نهایتاً قرار بر این شد که در طول مسابقات صرفه نظر از پوشش کامل آیین افتتاحیه و اختتامیه، مسابقات را نیز در نوبت بعدازظهر پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه نوع رقابت‌ها در نوبت صبح به جنس برنامه‌ها و مأموریت شبکه رادیویی قرآن خیلی نزدیک نیست، افزود: از سوی دیگر شاید شرایط پخش رشته‌های رقابت‌های نوبت صبح را مثلاً در رشته اذان از سوی شبکه رادیو قرآن نداشتیم (اینکه بخواهیم پشت سرهم اذان‌گویی مؤذنان متسابق را پخش کنیم، امکانش نبود و یا پخش رقابت‌های دعاخوانی خیلی در مأموریت شبکه رادیو قرآن نبود) اما رقابت‌های مسابقات هم‌خوانی، مدیحه‌سرایی و حفظ و ترتیل و قرائت قرآن را بطور کامل پوشش می‌دهیم.

خالقی اضافه کرد: کار دیگری که براساس تجربه پوشش مسابقات سراسری سال گذشته در اهواز انجام دادیم و امسال نیز در چهل و ششمین دوره نیز تکرار کردیم، این بود که چند برنامه شاخص رادیو قرآن چون مجله صبحگاهی تسنیم(با پخش زنده از استودیو خراسان شمالی، هر روز، ساعت 6:40 تا 8)، افق(روزهای شنبه)، والعصر(از یکشنبه تا چهارشنبه از سالن مسابقات به صورت زنده) را به استودیو سیار بجنورد و مرکز خراسان شمالی منتقل کردیم، طی این برنامه‌ها از پتانسیل موجود و صاحب‌نظران، مسئولان و میهمانان حاضر در فضای مسابقات بهره‌مند شدیم.

کد

مدیر گروه جامعه، محافل و مسابقات شبکه رادیویی قرآن ادامه داد: همچنین دو برنامه با عنوان کرسی تلاوت اذانگاهی صبح داریم که این کرسی‌های اذانگاهی بامداد جمعه اجرا می‌شود که نخستین آن را در مسجد امام رضا(ع) شهرستان بجنور در میدان آزادگان، اجرا کردیم که با استقبال خوب و با تلاوت و اذانگویی وحید خزایی و اقامه نماز صبح با حضور حجت‌الاسلام شجاعی برگزار شد. همچنین هفته پیش رو نیز بامداد جمعه در مسجد آل‌شیخ بجنورد این برنامه را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: رادیو قرآن در این دوره از مسابقات به مانند اداور گذشته، ارتباط و همکاری خوبی با مسئولان برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم داشت و امسال برای نخستین بار اختتامیه مسابقات را هم از رادیو قرآن و هم از رادیو تلاوت و رادیو ترتیل پخش زنده خواهیم داشت.

خالقی با اشاره به اینکه برنامه‌های رادیو ترتیل و تلاوت همواره تولیدی و از پیش تعیین شده بوده است، گفت: امسال با مساعدت‌ آقای منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن این تمهید فراهم شد که روز اختتامیه از هر سه کانال شاهد پخش این آیین باشکوه باشیم.

وی درباره نحوه ارتباط و تعامل با رادیو استان خراسان شمالی، افزود: رادیو خراسان شمالی در نوبت صبح در سالن مسابقات مستقر هستند و به صورت ارتباطی و گزارشی بخش‌هایی از رقابت‌های صبح را پوشش می‌دهند و گفت‌وگوهایی با مسئولان انجام می‌دهند.

یادآور می‌شود، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۹ تا ۱۸ آذرماه در شهر بجنورد و به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در حال برگزاری است.

همچنین رقابت‌های آقایان در مجتمع اقامتی داریوش و رقابت‌های بانوان در مجتمع پتروشیمی بجنورد در دو بخش نغماتی(دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‌سرایی و اذان ویژه آقایان) و آوایی(قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء) برپا می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

یادآوری می‌شود، خبرگزاری ایکنا در راستای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به مخاطبان قرآنی، اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه با متسابقان و کارشناسان قرآنی در پرونده‌ای مستقل به اخبار این رویداد بزرگ قرآنی پرداخته است.

انتهای پیام
captcha