حافظان قرآن عراقی از پرداخت شهریه تحصیلی معاف می‌شوند
کد خبر: 4184610
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

حافظان قرآن عراقی از پرداخت شهریه تحصیلی معاف می‌شوند

وزارت آموزش عالی عراق با ابلاغ بخشنامه‌ای از معافیت پرداخت شهریه برای حافظان قرآن در دوره‌های شبانه و خصوصی تحصیلی خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از بغداد الیوم، وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی عراق با ابلاغ بخشنامه‌ای ضمن اعلام موافقت نعیم العبودی، وزیر این وزارتخانه، از معافیت حافظان قرآن کریم از پرداخت شهریه در دوره‌های شبانه و خصوصی خبر داده است.

بخشنامه از سوی وزارت آموزش عالی عراق که روز گذشته در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است، حاکی از موافقت و دستور نعیم العبودی مبنی بر معافیت حافظان قرآن عراق از پرداخت شهریه در دوره‌های آموزشی شبانه و خصوصی است. عبودی پیش‌تر از تصمیم برای این اقدام سخن گفته بود.  

در این بخشنامه تصریح شده است: یک کمیته مرکزی (دائمی) از سوی وزارت آموزش عالی تشکیل شده که اعضای آن رسماً از نهادهای وابسته به کمیته‌ای در سطح وزارت شامل داوران متخصص بین‌المللی است و این کمیته توانایی داوطلبان در زمینه حفظ قرآن را خواهد سنجید. این آزمون در ابتدای هرسال برگزار خواهد شد و رایگان خواهد بود. علاوه بر این 2 درصد پذیرش دانشگاه‌ها در دوره‌های شبانه و آزاد، به حافظان قرآن کریم اختصاص خواهد یافت. همچنین حافظان قرآن کریم می‌توانند با 3 نمره کمتر از نمره حدنصاب در رشته‌های مختلف به تحصیل بپردازند.

مسئولان آموزش عالی و نهادهای آکادمیک عراق پیش‌تر از تدوین طرح‌هایی برای تشویق و حمایت از حافظان قرآن کریم در میان دانشجویان و داوطلبان ورود به دانشگاه‌های این کشور خبر داده بودند.

انتهای پیام
captcha