جذب فعالان قرآنی در مدارس مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4184499
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

جذب فعالان قرآنی در مدارس مورد توجه قرار گیرد

فعال قرآنی استان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در مدارس گفت: جذب فعالان قرآنی در مدارس مورد توجه قرار گیرد تا شاهد اقدامات مؤثر در سطح مدارس کشور و استان باشیم.

علی اکبر کاظمی، استاد و داور قرآنبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر کاظمی، داور و استاد قرآنی، امروز، 6 آذرماه در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با فعالان قرآنی استان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در مدارس گفت: در صورتی که فعالیت‌های قرآنی در مدارس انجام نشود، بسیاری از فعالیت‌ها ابتر می‌ماند.

وی با تأکید بر توجه ویژه به معلمان قرآنی بیان کرد: در سال 1391 فعالان قرآنی به عنوان معلم در مدارس مشغول فعالیت شدند و این امر می‌تواند در توجه فعالیت‌های قرآنی در مدارس مهم و اثرگذار باشد.

محسن رستگاری، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد فعالیت‌های قرآنی را در اولویت برنامه‌ها دانست و  به طرح‌های قرآنی در مساجد اشاره کرد و گفت: متأسفانه برنامه‌هایی که برنامه‌ریزی می‌شود، مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و اعتباری برای آن در نظر گرفته نمی‌شود یا بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به حمایت جدی نیاز دارد، احیای کرسی‌های پیشکسوتان را در اولویت دانست و بیان کرد: در صورت حمایت شاهد اتفاقات خوب در مساجد خواهیم بود.

مصطفی میرزایی، عضو هیئت‌مدیره مجمع قاریان و حافظان استان یزد نیز در این نشست گفت: این مجمع به همت جامعه قرآنی استان تشکیل شد و انتظار می‌رفت بخشی از نیازهای جامعه قرآنی و بخش اعظمی از فعالیت‌های عمومی و شهری در این حوزه را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های گذشته مجمع قاریان و حافظان استان در خط مقدم فعالیت‌های میدانی حوزه قرآن در سطح شهر قرار گرفته و سعی شده از طریق برگزاری کرسی‌های تلاوت، مسابقات قرآن و نشست‌های قرآنی و ... در سطح جامعه نشان دهیم، قرآن صرفاً آموزش از طریق مؤسسه و تشکل و انجمن نیست و می‌توان با فعالیت‌های قرآنی و برگزاری کرسی‌های تلاوت شور و نشاط قرآنی در شهر ایجاد کرد.

میرزایی اضافه کرد: خوشبختانه تا حدودی موفق بودیم اما بخشی هم موفقیتی که انتظار می‌رفت، محقق نشد چون به دلیل هر حرکتی که قرار است انجام شود، به کمک و پشتیبانی مالی نیاز بود و در این زمینه هم نهادهای قرآنی از بودجه و ردیف قرآنی لازم برخوردار نیستند.

 

انتهای پیام
captcha