کلاس‌بندی 3398 یزدی در طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن»
کد خبر: 4184497
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

کلاس‌بندی 3398 یزدی در طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن»

دبیر اجرایی طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن» با اشاره به ثبت‌نام چهار هزار و 525 نفر در این طرح گفت: از این تعداد سه هزار و 398 نفر کلاس‌بندی شده و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

روح‌الله مطهریان، دبیر اجرایی طرح بالندگی «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن کریم»به گزارش ایکنا از یزد، روح‌الله مطهریان، دبیر اجرایی طرح بالندگی «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن کریم» امروز، 6 آذرماه در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با فعالان قرآنی استان یزد گفت: نزدیک به 9 ماه از شروع فعالیت طرح، چهار هزار و 525 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه هزار و 398 نفر کلاس‌بندی شدند.

وی ادامه داد: در مدت سه ماهی که آزمون‌های طرح در حال برگزاری است، 858 نفر در آزمون‌های تک جزء قرآن کریم شرکت کرد‌ه‌اند، و میانگین اجزای حفظ شده از 17 فرودین تاکنون، چهار جزء بوده است.

مطهریان با اشاره به اینکه یک هزار و 930 نفر آماده به آزمون داریم بیان کرد: طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن کریم»؛ تنها طرح مدون خروجی‌محور بر اساس رصد دقیق عملیاتی، آموزشی و اجرایی است که بر اساس سامانه مدیریت قرآنی حمد اجرایی می‌شود و لذا همه فعالیت‌ها بر مبنای این سامانه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این سامانه لحظه‌ای ثبت و به روز و بر اساس کدملی افراد انجام می‌شود اظهار کرد: تاکنون 700 نفر در کلاس‌ها و خانه‌های قرآنی روستاها حفظ قرآن را دنبال می‌کنند. 

طیبه نصیری، مدیر مجتمع قرآنی حافظان نور یزد نیز در این نشست گفت: متأسفانه فعالان و مدیران قرآنی از امنیت شغلی لازم برخوردار نیستند و اعتبارات لازم برای مجتمع و مؤسسه قرآنی در نظر گرفته نشده که این موضوعات می‌تواند مشکلات این حوزه را دوچندان کند.

بی‌بی شمسی حسینی، مدیرعامل مؤسسه نورالسما یزد در این نشست ضمن گلایه از اینکه متأسفانه حوزه قرآن، متولی خاصی ندارد، بر حمایت از مؤسسات فعال در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha