مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی 10 آذر برگزار می‌شود + صوت
کد خبر: 4184476
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
پیلان‌نژاد:

مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی 10 آذر برگزار می‌شود + صوت

بازرس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: با هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد به عنوان دستگاه ناظر در حال مذاکره هستیم و جمعه 10 آذرماه مجمع برگزار می‌شود.

محمد پیلان‌نژاد، بازرس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

محمد پیلان‌نژاد، بازرس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مجمع عمومی اتحادیه 13 مرداد امسال با دعوت از ۲۰۶ نفر از مدیران و نمایندگان مؤسسات قرآنی(برابر سهمیه هر استان به ازای تعداد مؤسسات) در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد و قریب به ۵۱ نفر حضور یافتند.


بیشتر بخوانید: 


مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رهپویان نورالثقلین با اشاره به حضور نداشتن بسیاری از مدیران مؤسسات به دلیل اعتراض و رسیدگی به مطالباتشان ادامه داد: اکنون چهار ماه از این برگزاری مجمع می‌گذرد. بارها هیئت بازرسی از هیئت‌مدیره اتحادیه درخواست کرد تا تکلیف این موضوع را مشخص کند، اما هیئت‌مدیره تمکین نکرد، چراکه جلساتشان به حد نصاب اعضا نرسید. طبق اساسنامه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد، هیئت بازرسی بنابر تکلیفی که داشت به وظیفه خود عمل و نیز مدیران مؤسسات عضو را دعوت به مجمع کرد.

پیلان‌نژاد با تأکید بر اینکه دستگاه ناظر وظیفه‌اش نظارت و جلوگیری از تخلفات احتمالی است، اظهار کرد: در مجامع از دستگاه‌های ناظر دعوت به عمل می‌آید و اگر طبق اساسنامه و وفق قانون عمل نشده باشد، می‌توانند مجمع را تأیید نکنند.

وی با تأکید بر اینکه اتحادیه کشوری موظف به اجرای مجمع است، بیان کرد: اتحادیه کشوری نیز هیئت‌مدیره و بازرسی دارد. اگر قرار است هر دستگاه ناظر برای تشکل‌های مردمی، تعیین و تکلیف کند، آن هنگام خطی و مشی نهادها و تشکل‌های مردم‌نهاد، چگونه می‌شود؟ فلسفه نهاد و تشکل مردمی زیر سؤال خواهد رفت.

بازرس اتحادیه کشوری با بیان اینکه با ضرس قاطع بر وفق اساسنامه ممهور هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد عمل کرده‌ایم، گفت: همچنین هر زمانی یک سوم اعضای مجمع درخواست کنند و این درخواست تکمیل شود، مجمع برگزار می‌شود. اکنون نامه‌ای مشتمل بر امضای حدود 85 نفر از اعضای مجمع مبنی بر درخواست برگزاری مجمع واصل شده است که ما را ملزم به برگزاری آن می‌کند.

کد

پیلان‌نژاد با تأکید بر اینکه در جلسات اخیر اتحادیه کشوری شاهد بودیم که به دلیل حضور نیافتن تعدادی از اعضا و استعفای تلفنی و مکتوب برخی از اعضای هیئت‌مدیره به حد نصاب نرسید، گفت: بنابراین هیئت بازرسی اتحادیه از بالاترین رکن و مرجع تصمیم‌گیری اتحادیه کشوری دعوت کرده‌ است تا پس از جمع اعضا، در مورد اختلافات، مشکلات و معضلات اتحادیه تعیین تکلیف کنند و تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

بازرس اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت تصریح کرد: کجای عقل، منطق و قانون با این مخالف است، جایی که جلسات هیئت‌مدیره به دلیل به حد نصاب نرسیدن مصوباتی نداشته است. پس به اعضای مجمع دعوتنامه ارسال کردیم تا در مورد فعالیت‌های اتحادیه تعیین تکلیف کنند. 

وی ادامه داد: این مجمع جمعه 10 آذرماه برگزار می‌شود و در حال مذاکره و مکاتبه با هیئت رسیدگی هستیم و طبق آخرین آمار، مجمع به حدنصاب رسیده است و تشکیل می‌شود، اما درباره مکان تشکیل مجمع، تصمیم نهایی در حال اخذ است.

پیلان‌نژاد با اشاره به درخواست هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی درباره ارائه مستندات عدم به حدنصاب رسیدن مجمع گذشته از هیئت بازرسی اظهار کرد: بازرس نوعی ضابط و گزارش بازرس، سند است و حجیت دارد. تخلفات مجمع 13 مرداد را چند روز پس از برپایی مجمع به هیئت رسیدگی ارسال کردیم و دوباره مستندات را ارسال خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: با هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد در حال مذاکره هستیم تا با هماهنگی‌های لازم جمعه، 10 آذرماه مجمع برگزار شود تا اعضا با هم‌اندیشی درباره رفع مشکلات، تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام
captcha