پایان دومین مجمع جهانی کسب و کار حلال در برزیل
کد خبر: 4178088
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

پایان دومین مجمع جهانی کسب و کار حلال در برزیل

دومین مجمع جهانی کسب و کار حلال برزیل (GHB) در حالی به پایان رسید که فضای مناسبی را برای فعالان بین‌المللی صنعت حلال با هدف گسترش و رشد بخش‌های مختلف این صنعت به وجود آورد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Salaam Gateway، این مجمع که 23 تا 24 اکتبر (اول و دوم آبان) در شهر «سائوپائولو» برزیل برگزار شد، میزبان فعالان و کارشناسان مختلفی از برزیل و سایر کشورهای جهان بود.

این مجمع توسط اتاق بازرگانی برزیل عرب (ABCC) و با حمایت FAMBRAS Halal و Apex-Brasil سازماندهی شد.

در افتتاحیه این مجمع، اثمر چوهفی (Osmar Chohf)، رئیس ABCC، در مورد دستاوردهای برزیل در صنعت حلال گفت: «برزیل 30 درصد از صادرات گوشت خود را به کشورهای مسلمان می‌فرستد که این کشور را به بزرگترین صادرکننده مرغ و گوشت گاو حلال در جهان تبدیل کرده است. در سال 2022، برزیل 23.41 میلیارد دلار غذا و نوشیدنی به کشورهای مسلمان صادر کرد که 41 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت».


وی کارآفرینان برزیلی را تشویق کرد تا صادرات حلال خود را با افزودن محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند لوازم آرایشی، دارو، پوشاک و گردشگری متنوع کنند.

محمد حسین الزغبی، رئیس FAMBRAS Halal، هم در این مراسم گفت: «برزیل از چهار دهه پیش کار خود را در بازار حلال آغاز کرد و از آن زمان به یک بازیگر پیشرو در صنعت حلال، به‌ویژه در تولید مرغ و گوشت گاو حلال تبدیل شده است».

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس‌جمهور برزیل، در پیامی که در جلسه افتتاحیه مجمع قرائت شد، بار دیگر بر توانایی این کشور در ارائه محصولات حلال با کیفیت بسیار بالا تأکید کرد.

وی بر روابط تجاری قوی برزیل با کشورهای اتحادیه عرب و ظرفیت آن برای پاسخگویی به تقاضاهای بازار پر جنب و جوش حلال تأکید کرد.

داسیلوا همچنین به پروژه حلال دو برزیل (Halal do Brasil) اشاره کرد که بر آموزش و صدور گواهینامه محصولات حلال برزیل برای حضور و تبلیغ این کشور به‌عنوان یک بازیگر مهم در صنعت حلال در عرصه بین‌المللی تمرکز دارد.

جرالدو آلکمین (Geraldo Alckmin) معاون رئیس جمهور و مائورو ویرا(Mauro Vieira)، وزیر امور خارجه هم از طریق پیام‌های ویدئویی، بر روابط عمیق بین برزیل و کشورهای عربی تأکید کردند.

ویرا از شرکت‌کنندگان خواست تا بخش‌های دیگر صنعت حلال در کشورهای مسلمان، کشف کنند.

در حال حاضر بیش از 11 میلیون مهاجر و عرب‌تبار در برزیل زندگی می‌کنند.

در روز دوم این مجمع، قرارداد همکاری فنی با هدف ارتقای منطقه شمال شرق برزیل در بازار حلال امضا شد.

هدف این توافقنامه که توسط الزغبی و کارلوس گاباس، دبیر اجرایی کنسرسیوم شمال شرق برزیل امضا شده، هموار کردن راه برای تولیدکنندگان از 9 ایالت شمال شرقی برای دسترسی به اطلاعات ضروری در مورد گواهی حلال و امکان فروش محصولات این ایالت‌ها به کشورهای مسلمان است.

انتهای پیام
captcha