تایلند درصدد تبدیل صنعت حلال به یکی از شاخصه‌های توسعه است
کد خبر: 4173219
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

تایلند درصدد تبدیل صنعت حلال به یکی از شاخصه‌های توسعه است

دولت تایلند در تلاش است با توسعه صنعت حلال، درآمد حاصل از این صنعت را به یکی از شاخصه‌های توسعه و ثبات اقتصادی خود تبدیل کند. 

به گزارش ایکنا از تایلند، به دنبال افزایش تقاضای جهانی نسبت به محصولات غذایی به‌ویژه محصولات حلال و با توجه به اینکه تایلند یکی از برترین کشورهای تولید و صادر کننده محصولات حلال به کشورهای جهان محسوب می‌شود، دولت این کشور در نظر دارد تا با توسعه صنعت حلال، درآمد حاصل از این صنعت را به یکی از شاخصه‌های توسعه و ثبات اقتصادی خود تبدیل کند.
 
محصولات حلال صرفاً به مواد غذایی محدود نبوده و شامل زمینه‌های دیگر همچون فشن، رسانه، محصولات دارویی و توریسم نیز می‌شود که ارزش این بازار چیزی بالغ بر 2 تریلیون دلار تخمین زده شده است.

هم‌اکنون 20 درصد صادرات محصولات غذایی تایلند به محصولات حلال اختصاص دارد و از سال 2021 تا 2022 میلادی تایلند از صادرات محصولات حلال 6 میلیارد دلار درآمد داشته است.

دولت جدید نیز برای نیل به این هدف تمامی دستگاه‌های مربوطه را بسیج نموده تا از برگزاری دوره‌های آموزشی، اعطای مجوز و گواهی‌های لازم، تهیه تجهیزات لازم و استانداردسازی آنها مطابق بر اصول حلال را تسریع و تسهیل نمایند.
خبرنگار:  علی قلعه‌بان
انتهای پیام
captcha