برگزاری دوره تربیت مدرس قرآن از سوی دارالقرآن بسیج
کد خبر: 4176131
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

برگزاری دوره تربیت مدرس قرآن از سوی دارالقرآن بسیج

دوره تربیت مدرس قرآن کریم با حضور 140 نفر از مربیان و معلمان قرآن طی ششم تا یازدهم آبان‌ماه از سوی دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

برگزاری دوره تربیت مدرس قرآن از سوی دارالقرآن بسیج

رشید غفاری، مدیر دوره‌های تربیت مربی و مدرس دارالقرآن بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزار دوره‌های تربیت مدرس قرآن کریم از سوی این دارالقرآن گفت: در سطح کشور دوره‌های با عنوان دوره تربیت مربی و معلم قرآن برگزار می‌شود که اساتید آن مدرسان قرآن کریم هستند، لذا ما در این دوره مدرسان قرآن را تربیت می‌کنیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری این دوره اعم از ثبت‌نام و سایر جزئیات از مردادماه شروع شد،‌ پس از پایان فرایند ثبت‌نام 1800 نفر موافقت خود را برای حضور در این دوره اعلام کردند، اما با توجه ظرفیت موجود، برای انتخاب فهرست نهایی از شهریورماه تا حدود یک هفته قبل مصاحبه‌هایی انجام و در نهایت 140 نفر برای حضور در این دوره انتخاب شدند.

غفاری تصریح کرد: این دوره در دو رشته مدرسی روخوانی و مدرسی حفظ قرآن کریم در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود و زمان آغاز دوره حضوری آن از روز ششم تا یازدهم آبان‌ماه خواهد بود.

مدیر دوره‌های تربیت مربی و مدرس دارالقرآن بسیج در مورد محل برگزاری این دوره بیان کرد: محل برگزاری دوره مجتمع یاوران مهدی(عج) واقع در جمکران قم خواهد بود. 

وی در پایان با اشاره به اعطای گواهینامه پایان دوره پس از گذراندن دوره‌های کارورزی، در مورد به کارگیری این افراد، بیان کرد: علاوه بر واحدهای قرآنی دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد،‌ مراکز تخصصی قرآن و مراکز تخصصی دارالتحفیظ نیز زیر نظر دارالقرآن بسیج فعالیت می‌کنند. این مراکز در طول سال دو تا چهار دوره تربیت مربی برگزار می‌کنند، افرادی که در دوره تربیت مدرس حضور دارند بعد از کارورزی در مراکز دارالقرآن بسیج به کارگیری می‌شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha