۹۵۹ مددجو در مسابقات «باران وحی» شرکت کردند
کد خبر: 4176093
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان‌جنوبی:

۹۵۹ مددجو در مسابقات «باران وحی» شرکت کردند

جمشید سورگی گفت: در جشنواره فرهنگی هنری «باران وحی» که ویژه مددجویان این نهاد در طول تابستان برگزار شد، ۹۵۹ نفر شرکت کردند.

جمشید سورگی، معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی،به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، جمشید سورگی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۶ مهرماه در سخنانی گفت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ارتقای نشاط معنوی و ایجاد انگیزه، رقابت و اعتماد به‌نفس، جشنواره فرهنگی هنری «باران وحی» در ۱۵ رشته برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی و توانمندسازی استعدادهای قرآنی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و ارتقای دانش قرآنی و هنری آنها بود، ادامه داد: ۹۵۹ نفر از مددجویان در این جشنواره در سه مقطع زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک بانوان و آقایان شرکت کردند که نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

وی اظهار کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم، اذان، مداحی، دعاخوانی، فهم قرآن، دعاخوانی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه،  نقاشی، خوشنویسی،  قصه‌گویی برگزار می‌شود.

سورگی گفت: تعمیق باورهای دینی و بصیرت‌افزایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، شناسایی و پشتیبانی ویژه از نخبگان قرآنی، تصحیح نماز و آشنا کردن دانش‌آموزان با الفاظ و معانی اذکار و مفاهیم قرآن و همچنین آموزش غیرمستقیم مفاهیم ارزشمندی چون حجاب و عفاف از برنامه‌های مهم این نهاد در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ کار و تلاش و تقویت روحیه اعتماد ‌به‌نفس و خودباوری و همچنین افزایش امید به آینده و ترویج روحیه نشاط معنوی در خانواده‌ها از رویکردهای این نهاد در برنامه‌های اوقات فراغت است.

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت آموزش‌های هدفمند به دانشجویان و دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم افزود: بدیهی است اولین قدم و اساسی‌ترین اقدام در این رابطه با هدف توانمندسازی فرهنگی جامعه تحت حمایت ایجاد روحیه اعتماد به‌نفس و علاقه به‌ کار است که مهارت‌آموزی و هدایت تحصیلی و شغلی صحیح در قالب برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در طول سال و به‌طور مستمر دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌ها هم با همکاری و هم‌افزایی سازمان‌های متولی نسبت به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت ویژه مددجویان اقدام شده است، افزود: علاوه بر دوره‌های آموزشی قرآن، کلاس‌های هنری در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، خلاقیت، سرود، تئاتر، کلاس‌های تقویتی، رایانه و برنامه متنوع ورزشی در رشته‌های مختلف برگزار شد.

انتهای پیام
captcha