آموزه‌های دینی با رفتار والدین در کودک نهادینه می‌شود
کد خبر: 4212722
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
تربیت دینی کودکان/7

آموزه‌های دینی با رفتار والدین در کودک نهادینه می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه تربیت کودک از انتقال مفاهیم دینی باید به زبان خود کودک باشد، گفت: آموزه‌های دینی با رفتار والدین در کودک نهادینه می‌شوند چرا که والدین یک الگوی خوبی برای فرزندان محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی درگفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی گفت: اسلام برای تربیت کودکان  قبل از تولد برنامه ریزی دارد چرا که وقتی انسان می‌خواهد ازدواج کند باید‌ همسری مؤمن انتخاب کند تا کودک پدر مادر مؤمنی داشته باشد و این اصل از انتخاب همسر شروع می‌شود.


بیشتر بخوانید:

هنر یکی از اصول مهم برای ترسیم الگوهای دینی است

مسائل دینی به انداازه اقتضای سن کودک آموزش داده شود



حجت‌الاسلام کمیلی گفت: اصول و روش‌های آموزش مفاهیم دینی به کودک باید زبان کودکانه صورت گیرد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه تربیت کودک از انتقال مفاهیم دینی باید به زبان خود کودک باشد، گفت: آموزه‌های دینی با رفتار والدین در کودک نهادینه می‌شوند، چرا که والدین یک الگوی خوبی برای فرزندان محسوب می‌شوند و رفتار پدر و مادر و اطرافیان بیشترین نقش را در زندگی فرزند دارند و لذا آسان‌ترین راه آموزش مسائل دینی باید به زبان کودک به حالت قصه و داستان صورت گیرد.

وی بیان کرد: عملکرد والدین و اطرافیان برای تثبیت آموزه‌های دینی تاثیر بسیاری دارد و آموزه‌های دینی و تربیتی در کودکان از خانواده شکل می‌گیرد که مهم‌ترین نقش را خانواده و رسانه دارند که این آموزه‌ها با کارتون و انمیشن برای کودکان تثبیت و نهادینه می‌شود.

حجت‌الاسلام کمیلی با بیان اینکه دین مرحله به مرحله برای تربیت کودک برنامه دارد، گفت: برای آموزش مسائل دینی سن و سال مشخصی ندارد چرا که همه چیز براساس فهم کودک است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: در تربیت اسلامی رفتار، گفتار و برخورد والدین باید به صورتی باشد که آموزه‌های دینی را به بهترین وجه به فرزند منتقل کنند.

وی اظهار کرد: از لحاظ محتوایی صدا و سیما باید محتوای دینی و مذهبی را برای تربیت اسلامی ترویج دهد و آنچه که منافات با محتوای اسلام دارد باید از صدا و سیما حذف شود چرا که کارتون به فرزندان آنچه که می‌خواهد را القا می‌کند.

حجت‌الاسلام کمیلی افزود: در برنامه‌های صدا سیما از نظر ساختار اگر کسی که برنامه ریزی و مدیریت را انجام می‌دهد انسانی باشد که به مفاهیم دینی اهمیت دهد و محتوا را اصلاح کند و برای محتوایی مشاوره قوی از بدنه جامعه حوزه و دانشگاه در تربیت شیوه‌های انتقال مفاهیم دینی لازم است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه مشاوره درون سازمانی و بیرون سازمانی نیاز است که مسائل را به فرزندان انتقال داد، گفت:در تربیت فرزندان خانواده، مدرسه و جامعه نقش بسیار تاثیرگذاری دارند لذا رسانه‌ها می‌توانند اثرگذاری بیشتری بر تربیت فرزندان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha