نماز اولویت اول فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدارس باشد
کد خبر: 4174571
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور:

نماز اولویت اول فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدارس باشد

سیداحمد زرهانی گفت: نماز باید اولویت اول فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی مدارس قرار گرفته و معلمان و مدیران مدارس باید با اعمال، رفتار و گفتار خود الگوی دانش‌آموزان و مروج فرهنگ اقامه نماز باشند.

سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، امروز، 19 مهرماه در ششمین نشست شورای اقامه نماز آموزش و پرورش که با حضور رئیس ستاد اقامه نماز، مدیرکل، معاونان و جمعی از اعضای این شورا در محل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: مدارس، کانون تسهیل‌کننده مراحل و مراتب رشد انسان در ابعاد مختلف اخلاقی، اعتقادی، دینی، جسمی، فکری و علمی هستند.

وی با برشمردن اهمیت و جایگاه فریضه الهی نماز به‌ویژه در بین نسل نوجوان و جوان، پیوند مسجد و مدرسه را در گسترش تعالیم دینی و کاهش آلودگی‌های اجتماعی تأثیرگذار دانست و بیان کرد: نماز، باید اولویت اول فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی مدارس قرار گرفته و معلمان و مدیران مدارس باید با اعمال، رفتار و گفتار خود الگوی دانش‌آموزان و مروج فرهنگ اقامه نماز باشند.  

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مدارس پویا و قوی، تربیت‌کننده نسلی مؤمن، توانمند، متعهد، ماهر، اندیشمند، تمام‌ساحتی و زمینه‌ساز تشکیل جامعه پویا و قوی در گفتمان جهانی می‌شوند، تصریح کرد: هرچه معرفت می‌شود مقام تقرب انسان نیز در بارگاه حضرت دوست بالاتر می‌رود، چراکه ساحت معرفت مهم‌ترین ساحت‌های انسانی محسوب می‌شود و از این منظر، بررسی ابعاد دیگر انسانی که در ارتباط با شناخت و ادراک او هستند، اهمیت می‌یابد.

وی بر آموزش صحیح‌خوانی و قرائت درست نماز به دانش‌آموزان در مدارس تأکید کرد و گفت: اگر در تدوین برنامه‌ها و ارائه طرح‌ها، به مفاهمه و اجتهاد برسیم، موفقیت برنامه‌های تربیتی و پرورشی تضمین می‌شود.

انتهای پیام
captcha