رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی ارومیه معرفی شد
کد خبر: 4174180
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی ارومیه معرفی شد

طی مراسمی حجت‌الاسلام محمد فیضی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی ارومیه منصوب شد.

معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی 17 مهر در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی ارومیه اظهار کرد: از جمله رسالت‌های انبیای الهی از منظر قرآن تبلیغ دین بوده و آنها در تبلیغ حق و حقیقت با باطل جدال می‌کنند.

وی افزود: حق و باطل باید در تبلیغ برای مردم تبیین شود، قرآن کریم طیف‌هایی را معرفی می‌کند که مانع تحقق اهداف پیامبران بود که قدرت سیاسی و طاغوت از جمله آن‌ها محسوب می‌شود و ما به عنوان مبلغ دین وظیفه مبارزه با طاغوت‌های سیاسی و اقتصادی را داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصريح کرد: امروزه نظام سرمایه‌داری جزو طاغوت از نوع سخت و افراد مذهبی‌نما و منافق نیز جزو طاغوت نرم حساب می‌شود که چنین افرادی مغایر با آرمان‌های انقلاب اسلامی رفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: قرآن افرادی که تصمیم‌سازان و اتاق فکر طاغوت بودند را از دیگر موانع به ثمر رسیدن اهداف انبیا عنوان می‌کند و مبلغ دین باید در برابر آن‌ها هم ایستادگی و اسلام را تبلیغ کند و از غیر خدا هراس نداشته باشد تا بتواند با ایثارگری و از جان گذشتگی در راستای تحقق اهداف مقدس اسلام گام بردارد.

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: سومین گروهی که مانع تحقق اهداف انبیای الهی هستند را مترفین تشکیل می‌دهند، که در دنیا به دنبال رسیدن به هوا و هوس‌های خود در زندگی هستند و با فراموش کردن آخرت در مسیر کفر حرکت می‌کنند. 

وی گفت: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید:« خدای متعال از علمای دین عهد گرفته که در برابر پرخوری ظالم و فقر مظلوم ساکت نباشند و روحانیت و علما باید با زبان برنده خود در برابر حقوق‌های نجومی ایستادگی کنند».

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: از دیگر موانع به ثمر نشستن اهداف انبیا احبار و رهبان و برخی روحانیون فاسد هستند و کسی که با ظالمان و فاسدان همراه باشد شایسته نام عالم دینی نیست.

وی افزود: تبلیغ و جهاد لازم و ملزوم هم هستند و باید با کارهای جهادی بسترسازی شود و تبلیغات اسلامی باید  سبک زندگی شده و همه افراد جامعه با فراگیر شدن این امر به مبلغ دین تبدیل شوند.

برگزاری جمع‌خوانی قرآن در بیش از ۱۰۰ مسجد 

حجت‌الاسلام حسن محمدی، رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد: مهمترین هدف تبلیغات اسلامی مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی، مساجد، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، اهل‌سنت و موسسات قرآنی و... در رویدادهای دینی و فرهنگی است.

وی افزود: وحدت اهل‌سنت و تشیع در اکثر مراسمات دینی از جمله غدیر، نیمه شعبان، دهه کرامت، محرم و... بی‌مثال بود و برای اولین بار از ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران در تبلیغ دین در شهر ارومیه استفاده شد و طلاب خواهر در محرم و صفر به روستاهای اطراف و مساجد سطح شهر جهت تبلیغ معارف دینی اعزام شدند که این مسئله قبل از دو سال اخیر نظیر نداشت و حرکت بدیعی بود.

رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: از ظرفیت حوزه‌های علمیه برادران در تبلیغ دینی در اعزام‌های محرم و صفر، رمضان و ...استفاده شد و ۴۰ جلسه دوره‌های منبرداری، مسجدداری، کار با کودک و نوجوان و ...  برای طلاب جوان و ائمه جماعت ارومیه برگزار شد.

وی ادامه داد: در ماه رمضان در بیش از ۱۰۰ مسجد جمع‌خوانی قرآن کریم و ده‌ها مسجد افطاری ساده برگزار شد که امیدوارم این حرکت‌های مثبت و موثر در جامعه همیشگی باشد. 

لزوم رعایت وحدت رویه در مسیر انقلاب

حجت‌الاسلام محمد فیضی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب باید تبلیغ برای مراکز حوزوی جزو اولین اولویت‌ها باشد و تبلیغات اسلامی در کنار رسیدگی به اعزام روحانیون و هیئات مذهبی، در جهت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی فعالیت کند.

وی افزود: برای حرکت در مسیر انقلاب و جریان‌سازی دینی و مذهبی باید با همه مجموعه‌ها و ادارات همکاری و همراهی لازم را انجام دهیم و با وحدت رویه کار کنیم که این امر به فرهنگسازی نیاز دارد.

به گزارش ایکنا؛ با حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد فیضی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی ارومیه منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام حسن محمدی در این مسئولیت قدردانی به عمل آمد.

 

انتهای پیام
captcha