کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیاز به همگرایی دارد
کد خبر: 4171381
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیاز به همگرایی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیاز به همپوشانی و همگرایی دارد، گفت: یکی از وظایف شورای اجتماعی همگرایی بین‌بخشی است و این زنجیره‌ خدمات می‌تواند منجر به مدیریت آسیب‌های اجتماعی شود.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی‌ سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، چهارم مهرماه در شورای اجتماعی استان اظهار کرد: تاکنون در موضوع آسیب‌های اجتماعی از جمله کودکان کار و تکدی‌گری و آسیب‌های حوزه زنان به صورت متفرقه جلساتی برگزار شده که در همین راستا با تدابیر و راهکارهای اندیشیده شده این آسیب‌های اجتماعی تا حدود بسیار خوبی در استان مدیریت شده است. 

وی با اشاره به خلأهای موجود در برخی حوزه‌ها، تصریح کرد: اکنون سازمان اجتماعی کشور به این سمت و سو حرکت کرده که شورای اجتماعی استان تشکیل و به همین آسیب‌ها پرداخته شده و راهکارهای مناسب برای حل آن اندیشیده شود اما اگر به هر دلیلی موانعی برای حل این آسیب‌ها بود که نتوانستیم آن را مدیریت کنیم برای بررسی بیشتر و ارائه راهکار به شورای سازمان اجتماعی کشور منعکس می‌شود.

معاون استاندار بیان کرد: تداخل ابلاغیه‌ها و آیین نامه‌ها یا مشکلات اعتباری را می‌توان به شورای اجتماعی کشور ارجاع داد البته در این میان باید از تعدد ارجاعات خودداری کرد زیرا ضعف استان محسوب می‌شود.

وی بر حل و مدیریت این آسیب‌ها در داخل استان تأکید کرد و افزود: برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان از جمله تکدی‌گری با وجود ساماندهی اما حالت زایشی و فزاینده دارد و مرتب آمار متکدیان در حال تغییر است. پس مشاهده این قبیل پدیده‌ها دلیلی بر آن نیست که دستگاه‌های مربوطه اقدامی انجام نمی‌دهند، بلکه به خاطر ماهیت فزاینده آسیب است.

طالبی یادآور شد: شهروندان و خانواده‌ها نیز در مدیریت آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده تکدی‌گری باید همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتباراتی در قانون بودجه ۱۴۰۲برای حل معضلات اجتماعی در نظر گرفته شده که باید برای جذب آن با ارائه طرح و برنامه تلاش کرد، افزود: امیدواریم ملزومات و پشتیبانی‌ها برای حل مشکلات استانی از شورای اجتماعی کشور انجام شود لذا علاوه بر پیگیری‌های ملی، کارهای استانی باید تداوم داشته باشد.

معاون استاندار با اشاره به تبعات اجتماعی تصادفات، بیان کرد: باید در این خصوص نظرات تخصصی جمع‌بندی شود و اگر در استان قابل حل است، تدبیر شود چنانچه با مانع روبه‌رو هستیم به شورای اجتماعی کشور برای طرح موضوع منعکس شود.

طالبی با تأکید بر اجرای مصوبات شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌ها مرتبط با تصادفات، گفت: مصوبات شورای اجتماعی در این زمینه هم باید مدنظر قرار گیرد تا خروجی همه آن‌ها کاهش آمار تلفات تصادفات باشد.

وی در ادامه پیشنهاد داد: پلیس راهور و پلیس راه استان دو معضل تصادفات درون و برون شهری را با پیشنهادات به دبیرخانه ارسال کنند تا در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

به گفته وی؛ پیشنهاد اجباری شدن آموزش‌های علمی در موضوع اخذ اولین گواهینامه رانندگی و همچنین عدم تناسب و بازدارنده نبودن مجازات‌ها با نوع تخلفات حادثه‌ساز هم به شورای اجتماعی کشور منعکس می‌شود.

معاون استاندار با تأکید بر تسریع در روند دوبانده شدن حد فاصل گناباد تا شروع راه‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه اخیراً پنج نفر از خراسان جنوبی در این محور جان باختند باید این موضوع در اولویت قرار بگیرد.

وی بر مطالبه و پیگیری لازم برای برگشت منابع حاصل از جرایم رانندگی طبق ماده ۲۳ به استان خراسان جنوبی تأکید کرد و افزود: هوشمندسازی بحث ترافیک باید در شورای اجتماعی کشور مطرح شود تا بتوان به جذب اعتبار کمک کرد.

طالبی خواستار ارائه طرح و آیین‌ نامه‌های مرتبط با فرهنگ‌ سازی در راستای پیشگیری از تصادفات درون و برون شهری شد تا بتوان با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه برنامه‌ریزی و اقدام کرد و گفت: فرمانداران هم متناسب با شورای اجتماعی استان باید شورای اجتماعی شهرستان را برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دارو مواردی وجود دارد تصریح کرد: برخی مشکلات که در استان امکان رفع آن نیست باید برای پیگیری به شورای اجتماعی کشور ارائه شود.

انتهای پیام
captcha